نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 11:37

آموزش و پرورش خاستگاه اصلی توسعه منابع انسانی است

اردبیل- معاون پرورشی و امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نیروی انسانی مولفه اصلی قدرتمندی کشور و آموزش و پرورش خاستگاه اصلی توسعه منابع انسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، غفور حضوری صبح پنجشنبه در جلسه شورای پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در تبلور آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی کارآمد و تمام ساحتی در چهارچوب اهداف سند تحول بنیادین است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش خاستگاه اصلی توسعه منابع انسانی است، خاطرنشان کرد: در این میان بعد تربیت به دلیل بسترسازی رشد فکری و اخلاقی برای تحقق جامعه پویا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون پرورشی و امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تربیت را امری مقدس و الهی دانست و افزود: فعالیت در حوزه تربیت دینی و اخلاقی به دلیل پیچیدگی و گستردگی حیطه اجرایی و با وجود هجمه‌های بی‌شمار علیه افکار قشر نوجوان و جوان به مثابه جهاد است.

حضوری مراحل تربیت انسان از نگاه اسلامی را یادآور شد و بیان کرد: مهمترین سیاست حوزه پرورشی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل پرهیز از نگاه مقطعی به فعالیت‌های تربیتی، فعال کردن تمامی منابع و ظرفیت‌های این حوزه، بهره مندی از ظرفیت و توانمندی‌های تمامی ارکان ذیصلاح در امر تربیت و تشریک مساعی میان تمامی حوزه‌ها و شعبات درون سازمانی است تا تربیت دینی و اخلاقی در بالاترین سطح آن محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه چرخش‌های تحول آفرین در نظام تربیتی باید مدنظر دست اندرکاران این حوزه قرار گیرد، افزود: باید با هم افزایی و تلاش هدفمند تمامی همکاران تربیتی و پرورشی به دنبال خلق محیط‌های تربیتی جدید در مدارس و سطح جامعه با محوریت در نظر گرفتن تمام جنبه‌های تربیت باشیم.

معاون پرورشی و امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل آموزش و پرورش را مهمترین بستر نهادینه سازی بیانیه جامع گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: امید آفرینی با بهره گیری ظرفیت نیروی جوان و انقلابی بخش اصلی این بیانیه محوری است که تلاش برای تحقق شایسته آن باید با جدیت دنبال شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1096063

مهمترین اخبار ایران و جهان: