نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 11:40

یک میلیارد کتاب رایگان کنکوری به دانش‌آموزان نیازمند بوشهر رسید

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: یک میلیارد تومان کتاب ویژه دانش آموزان کنکوری برای این استان خریداری شده که با راه اندازی قرارگاه عدالت تربیتی امیدواریم رتبه کنکوری استان را بهبود ببخشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر و برگزاری جلسات ویژه با وزیر نفت، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیران منطقه ویژه پارس جنوبی، در نهایت یک تفاهم نامه توسط اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با وزارت نفت برای برگزاری کلاس‌های رایگان کنکور منعقد شد.

وی با بیان اینکه در آستانه عید نوروز موفق شدیم فضای کنکوری استان را برای دانش آموزان تسهیل نماییم، گفت: کلاس های رایگان کنکور در سراسر استان و به ویژه مناطق کم برخوردار برگزار خواهد شد و در صورت نیاز از ظرفیت اساتید برجسته کشوری نیز استفاده خواهیم کرد.

این مقام مسئول از خرید یک میلیارد تومان کتاب ویژه دانش آموزان کنکوری خبر داد و افزود: این منابع به صورت رایگان در اختیار دانش آموز قرار می‌گیرد و با راه اندازی قرارگاه عدالت تربیتی امیدواریم رتبه کنکوری استان را بهبود ببخشیم.

موحدی بیان کرد: در دو ماه گذشته برای توانمند سازی مدیران و مربیان به صورت قطبی در شهرستان‌های مختلف کلاس‌های متعددی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان بوشهر برای اجرای طرح سند تحول بنیادین پیشرو است، تصریح کرد: 10 مدرسه تراز انقلاب اسلامی در سال تحصیلی آینده در استان با عنوان مدارس در مسیر انقلاب اسلامی معرفی خواهند شد و امسال در هفته امور تربیتی از طرح مربی پرورشی تراز رونمایی خواهیم کرد.

موحدی عنوان کرد: استان بوشهر در کنکور جایگاه 15 کشور را دارا می‌باشد‌ که در برنامه تدوین شده 4 ساله مدیران آموزش و پرورش بر اساس نقشه راه کنکور استان باید حرکت کنند و نقش خانواده و مسئولیت دستگاه‌های اجرایی نیز مشخص شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در این نقشه راه به دنبال هدف گذاری بر روی رتبه‌های تک رقمی و بهود رتبه‌های دو رقمی هستیم، گفت: موضوع رتبه بندی بود فرهنگیان بعد از گذشت 11 سال توسط دولت مردمی ایران قوی و به دست وزیر آموزش و پرورش اجرایی شد.

 موحدی از صادر شدن احکام 7 هزار و 500 فرهنگی بوشهری خبر داد و افزود: امیدواریم تا پایان اسفند احکام مابقی همکاران نیز صادر شود.

وی با بیان اینکه آنچه که در رتبه بندی در مرحله اول اهمیت داشت جایگاه و شان معلم بود، خاطر نشان کرد: مواردی همچون معیشت نیز در کنار دیگر موضوعات قرار می‌گیرد.

لازم به توضیح است در تور خبری به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، معاونین و اصحاب رسانه، 14 نهال به یاد 14 شهید امور تربیتی استان بوشهر در اردوگاه چاه کوتاه کاشت شد.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1060619

مهمترین اخبار ایران و جهان: