نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 23:17

فرهنگ ‌پرداخت مالیات با کمک رسانه‌ها و مساجد فراگیر شود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: بهره‌گیری از توان و ظرفیت مساجد و رسانه‌ها برای فراگیری فرهنگ پرداخت مالیات در کشور بسیار ثمر بخش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی عصر امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان امور مالیاتی گلستان اظهارکرد: پرداخت مالیات در فرهنگ ما هنوز فراگیر نشده است.

وی گفت: در کشورهای توسعه یافته پرداخته مالیات یک وظیفه تلقی می‌شود و همگان تلاش می‌کنند در انجام آن مشارکت داشته باشند و پرداخت مالیات کمک در مدیریت بهینه کشور قلمداد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان خطرنشان کرد: در داخل کشور هرچند برخی افراد در امر مالیات مشارکت دارند ولی بخشی از جامعه از پرداخت مالیات سر باز می‌زنند.

نورمفیدی تاکید کرد: در حوزه اشاعه فرهنگ مالیات در کشور کم کار شده و باید با مردم گفتگو شود و با استفاده از رسانه‌ها و همچنین ظرفیت مساجد و مجالس مذهبی فرهنگ مالیات فراگیر شود.

وی بر مقوله عدالت مالیاتی تاکید کرد و گفت: در حالی که کارکنان دولت قبل از دریافت حقوق، درصد تعیین شده مالیات خود را پرداخت می‌کنند نباید اجازه داد برخی‌ها از زیر پرداخت مالیات فرار کنند.

نورمفیدی متذکر شد: سهم مالیاتی برخی از افرادی که از زیر پرداخت مالیات فرار می‌کنند با ۱۰ هزار کارمند و حقوق بگیر برابری می‌کند که باید در راستای برقراری عدالت پرداخت مالیات تلاش بیشتری کرد.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1339519

مهمترین اخبار ایران و جهان: