نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 19:12

بوشهر از استان‌های عفیف است/ تدوین نقشه جامع فرهنگی استان

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، ضریب امنیت فرهنگی استان بوشهر را بالا دانست و گفت: بوشهر از استان‌های امن، نجیب و عفیف ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر یکشنبه در نشست با معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف است.

وی مقابله با استکبار و استعمار را یکی از افتخارات مردم استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: ۹۵ درصد نفت ایران از طریق پایانه نفتی خارگ صادر و ۷۵ درصد گاز ایران در استان بوشهر تولید می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اجرایی شدن ۱۸ فاز پارس جنوبی در استان تصریح کرد: اکنون ۲۸ مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر فعال است و با تکمیل طرح‌های جدید این تعداد به ۵۷ واحد پتروشیمی افزایش می‌یابد.

وی این استان در حوزه درآمد سرانه رتبه نخست اعلام کرد و افزود: تنها استان دارای برق هسته‌ای ایران بوشهر است و این در حالی است که با تکمیل طرح‌های جدید، تعداد نیروگاه‌های اتمی به سه واحد افزایش می‌یابد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر پایتخت ثروت و انرژی ایران است گفت: این استان دارای موقعیت فوق‌العاده مهم و استراتژیک است و در تولید محصولات کشاورزی، آبزی‌پروری و فعالیت تجاری جایگاه بسیار مهمی در ایران دارد.

وی تاریخ ضد استعماری و استکبارستیزی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مبارزه با استعمار و استکبار در استان بوشهر نهادینه شده است و اکنون پایتخت ضد استکبار و استعماری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، فرهنگ دینی و مذهبی در استان را اساس دانست و خاطرنشان کرد: استان بوشهر در طول تاریخ دارای علما و شخصیت‌های مهمی در جهان شیعه بوده و اکنون فعالیت حوزه‌های علمیه استان توسعه قابل توجهی یافته است.

امام جمعه بوشهر از تدوین نقشه جامع فرهنگی استان حسب آمایش سرزمین خبر داد و اضافه کرد: این نقشه به سند جامع فرهنگی تبدیل شده در بین استان‌ها الگو است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، ضریب امنیت فرهنگی استان بوشهر را فوق‌العاده بالا دانست و تصریح کرد: بوشهر از استان‌های امن، نجیب و عفیف ایران معرفی شده است.

صفایی بوشهری افزایش سن ازدواج در استان بوشهر را از جمله مشکلات این استان دانست و افزود: بوشهر در عرصه فرزند آوری جز استان‌های ضعیف معرفی شده است.

وی همدلی و اتحاد دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف را ستودنی دانست و افزود: ولایت‌مداری، اخلاق محوری و وحدت در استان بوشهر مثال‌زدنی است.

امام جمعه بوشهر بر توجه به افزایش اعتبارات طرح‌های فرهنگی از جمله در حوزه سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد و گفت: تمام فعالیت‌ها و طرح‌ها در زمینه‌های مختلف استان بوشهر دانش‌بنیان و فناورانه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293519

مهمترین اخبار ایران و جهان: