نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 15:21

مسئولان برای مقابله با افزایش اجاره بهای مسکن چاره‌اندیشی کنند

بوشهر- امام جمعه دشتی با بیان اینکه مسئولان باید برای مقابله با افزایش اجاره بهای مسکن چاره‌اندیشی کنند گفت: بسیاری از شهروندان در خصوص افزایش چند برابری اجاره بهای مسکن با مشکل مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه شهر خورموج اظهار داشت: غدیر تنها یک حادثه و واقعه نیست؛ بلکه تاریخی است که باید هزاران بار نوشته و خوانده شود؛ غدیر ادامه رسالت پیامبر اسلام (ص) و مهر تأییدی بر شایستگی و ایمان و اخلاص مولای متقیان امیرالمومنین (ع) است.

وی اضافه کرد: دین اسلام بدون امامت و ولایت ناقص است، آن قدر این مساله اهمیت دارد که خداوند متعال پیامبری را که این همه برای ابلاغ اسلام زحمت کشیده اند را به نوعی تهدید می‌کنند که اگر به این دستور الهی عمل نکنند، گویی رسالت خود را انجام نداده است. چرا که مسئله امامت رکن اسلام است.

امام جمعه دشتی افزود: همه شیعیان باید در بزرگداشت این عید بزرگ بیش از گذشته تلاش کنند و البته در کنار آن باید نسبت به شناخت فضیلت‌های امیرالمومنین (ع) و فلسفه غدیر و انتقال پیام غدیر تلاش مضاعف کنند.

وی با تبریک ۲۴ ذی الحجه روز مباهله ادامه داد: این روز هم دست کمی از عید غدیر ندارد، روز مباهله، روز عزت اسلام و مسلمانان است و حقانیت اسلام و اهل بیت تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

حجاب مجوزی برای فعالیت اجتماعی زنان است

زاهددوست با اشاره به ۲۱ تیر ماه قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله عوامل رضاخان به مسجد گوهر شاد خاطرنشان کرد: حجاب ضامن ایمنی زن و سلامت خانواده و جامعه است.

وی ادامه داد: حجاب مجوزی برای فعالیت اجتماعی زنان است چرا که در محیط خانه نیازی به حجاب نیست. لذا حجاب، نشانه حضور زن در جامعه است.

امام جمعه دشتی بیان کرد: هیچ کسی هم با نام آزادی، دیوار خانه خود را برنمی‌دارد و شب‌ها درب حیاطش را باز نمی‌گذارد چون خطر رخنه دزد جدّی است.

وی گفت: هیچ صاحب گنج و گوهری هم جواهرات خود را بدون حفاظ در معرض دید رهگذران نمی‌گذارد تا بدرخشد و جلوه کند و چشم و دل برباید چون خودِ جواهر ربوده می‌شود. هرچه قیمتی‌تر باشد درصد مراقبت از آن بالاتر می‌رود و هرچه که نفیس‌تر باشد بیم ربودن و غارت، بیشتر است و مواظبت لازم‌تر است.

زاهددوست اظهار داشت: حکم حجاب نیز برای محصور نمودن زن نیست بلکه به این خاطر است که عصمت و لطافتش نباید در دست‌های خشن کام‌جویان دیو سیرت که نقاب مهربانی و عشق به چهره دارند پژمرده شود و بازیچه هوسرانان شود.

وی با اشاره به عضویت رسمی جمهوری اسلامی در پیمان همکاری‌های شانگهای افزود: این هنر سیاست خارجی دولت انقلابی است که در عین حفظ خطوط قرمز خود، با تمرکز بر اصل تأمین منافع ملی خود و تعامل با همسایگان بتواند نیازها و خواسته‌های خود را در مقاطع گوناگون برطرف سازد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک این اتفاق، نقطه عطفی در سیاست خارجی متوازن جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که با اصل قرار دادن تأمین منافع ملی توانسته فضا را برای انتفاع حداکثری در این خصوص فراهم آورد.

امام جمعه دشتی تاکید کرد: عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای منجر به نارضایتی و وحشت غربی‌ها و جریان ضد انقلاب شده است.

وی اضافه کرد: فرانسه که در سال گذشته و در جریان اغتشاشات در ایران به نوعی محرک اغتشاشگران بود و سودای براندازی جمهوری اسلامی را در سر می‌پروراند این روزها در کوران اعتراضات می‌سوزد.

زاهددوست ادامه داد: این شرایط برای کشوری که خود را مهد آزادی می‌داند یک رسوایی بزرگ است. چرا که این حجم از اعتراضات خشونت‌بار در تاریخ فرانسه بی‌سابقه بوده‌است.

وی افزود: مهم‌ترین دلیل اعتراضات، گوش ناشنوای دولت مکرون است؛ کشوری که ادعای دموکراسی‌اش گوش دنیا را کَر کرده است، حاضر نبوده در این مدت مطالبات به حق مردم خود را بشنود؛

لزوم مقابله با گرانی

امام جمعه دشتی با بیان اینکه مسئولان باید برای مقابله با افزایش اجاره بهای مسکن چاره‌اندیشی کنند گفت: بسیاری از شهروندان در خصوص افزایش چند برابری اجاره بهای مسکن با مشکل مواجه شده اند.

وی اظهار داشت: غالب خانواده‌ها در این شهرستان بنیه اقتصادی قوی ندارند و جز افراد کم درآمد جامعه هستند که نمی‌توانند رهن و اجاره بها زیاد پرداخت کنند.

زاهددوست خاطرنشان کرد: برخی از صاحب خانه‌ها و مالکینی که خانه و مغازه برای اجاره دارند، اجاره بها را خارج از عرف افزایش داده اند و پرداخت آن در توان بسیاری از شهروندان نیست. مسئولان باید با نظارت خود از افزایش خارج از عرف آن جلوگیری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340563

مهمترین اخبار ایران و جهان: