نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 15:45

استان بوشهر در ایجاد و راه‌اندازی صنایع فرآوری کشاورزی ضعیف است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در ایجاد و راه‌اندازی صنایع فرآوری محصولات کشاورزی استان بوشهر ضعیف عمل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر شنبه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: حوزه فعالیت این نهاد در عرصه‌های مختلف بسیار وسیع است و نقش مهمی در امنیت غذایی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: جهاد سازندگی و اکنون جهاد کشاورزی در عرصه‌های عمران و آبادانی نقاط محروم و روستاها، تولید محصولات راهبردی و استراتژیک در بخش‌های مختلف کشاورزی، دریایی، صنایع فرآوری، کنترل بازار و خودکفایی اقتصادی نقش تأثیرگذاری دارد.

تدوین سند توسعه بخش کشاورزی

وی با اشاره به تدوین سند توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر در ۱۰ سال گذشته خاطرنشان کرد: لازم است سند ۵۰ ساله حوزه کشاورزی استان بوشهر که الگوی دیگر استان‌ها است بر اساس سند اقتصاد دانش‌بنیان استان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به‌روزرسانی شود.

امام جمعه بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم این استان را اجرایی شدن طرح‌های اقتصادی دریاپایه دانست و بیان کرد: در طرح‌های اقتصاد دریامحور که نقش مهمی در تولید ناخالص ملی دارد توجه ویژه و ظرفیت‌ها در این راستا شناسایی و تدوین شود.

وی تولید گیاهان و محصولات دارویی را از دیگر ویژگی طرح‌های اقتصاد دریاپایه دانست و خاطرنشان کرد: استان بوشهر در تولید گیاهان و محصولات درمانی پزشکی و دریایی از ظرفیت بالایی برخوردار است و در این راستا ایجاد درمانگاه دریایی در استان بوشهر ضروری است.

اصلاح الگوی کشت

صفایی بوشهری اصلاح الگوی کشت و استفاده از طرح‌های نوین آبرسانی در طرح‌های کشاورزی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: توسعه صنایع پایین دستی و فرآوری محصولات کشاورزی و شیلات یک ضرورت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: تولید محصولات کشاورزی در استان بیشتر بر روی گندم، خرما و صیفی‌جات متمرکز است که باید در تولید محصولات از جمله دانه روغنی و محصولات استراتژیک دیگر تحول ایجاد شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در ایجاد و راه‌اندازی صنایع فرآوری محصولات کشاورزی استان بوشهر ضعیف عمل شده است گفت: لازم است با جذب سرمایه‌گذار زمینه توسعه صنایع پایین دستی و فرآوری محصولات کشاورزی و شیلات فراهم شود.

وی محصول فرآوری خرما را متعدد دانست و بیان کرد: اکنون بخشی از خرما تولیدی استان بوشهر مربوط به سال گذشته در انبارهای استان وجود دارد که نشان می‌دهد قدرت بازاریابی این حوزه ضعیف است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290619

مهمترین اخبار ایران و جهان: