نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 11:42

۸۰۰ تن عسل دارویی در استان بوشهر برداشت شد/ افزایش ۱۰ درصدی تولید

بوشهر- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: زنبورداران بومی و مهاجر فعال در استان، طی فصل بهار سال جاری بیش از ۸۰۰ تن عسل دارویی برداشت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین قطبی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش ۱۰ درصدی تولید در استان خبر داد و اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های خوبی در تولید عسل است و هر ساله زنبورداران بومی و مهاجر در این استان اقدام به فعالیت و تولید عسل می‌کنند.

وی با اشاره به برداشت عسل بهاره در استان بوشهر خاطرنشان کرد: زنبورداران بومی و مهاجر فعال در استان قبل از کوچ به مناطق ییلاقی، در اردیبهشت و خردادماه سال جاری بیش از ۸۰۰ تن عسل دارویی بهاره (چهل گیاه) برداشت کردند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه زنبورداران بومی ۳۵۰ تن عسل را در سال جاری برداشت کرده‌اند خاطرنشان کرد: زنبورداران مهاجر نیز در فصل بهار ۴۵۰ تن عسل برداشت کردند.

وی با اشاره به تنوع بالای پوشش گیاهی در مناطق کوهستانی استان بوشهر در فصل بهار اضافه کرد: عسل از شهد گیاهان مختلف بانام‌هایی محلی قنقال، هلپه، آویشن، گل زرد، بادورد، کهور، خارزرد، دن، گاوپونه و … تولید می‌شود.

عسل بوشهر یکی از بهترین طعم‌ها را دارد

قطبی با اشاره به اینکه عسل استان بوشهر دارای خواص دارویی فراوان و رنگی روشن خوش طعم و بازار پسند است ادامه داد: از مزایای دیگر این عسل عدم رس‌دهی آن تا حدوداً ۲ سال است.

وی با اشاره به اینکه عسل استان بوشهر طرفداران زیادی در داخل و خارج از استان دارد تاکید کرد: هر ساله زنبورداران ۲ مرحله برداشت عسل دارند که مرحله اول برداشت عسل بهاره و مرحله دوم در پاییز است که عسل کنار برداشت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: عسل این استان از بهترین عسل‌ها از نظر عطر، طعم و کیفیت و بازارپسندی در داخل و خارج کشور است.

زنبورداران بعد از برداشت عسل بهاره برای تابستان گذرانی و برداشت عسلی دیگر به مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1348819

مهمترین اخبار ایران و جهان: