نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 01:37

ثبت بیش از ۷ هزار مورد مزاحمت برای اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۱۱۸ هزار و ۲۱۵ مورد تماس با واحد ارتباطات و کنترل عملیات اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برقرار شد که ۷ هزار مورد مزاحمت بوده است.

محمدامین نیکوئی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت:  از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۱۱۸ هزار و ۲۱۵ مورد تماس با واحد ارتباطات و کنترل عملیات اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برقرار شد که ۲۲ هزار و ۹۹۸ مورد عملیاتی بوده و منجر به اعزام آمبولانس شده است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد افزود: ۳۶ هزار و ۷۲۷ ماموریت از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ۱۴۰۲ در این استان توسط پرسنل فوریت های پزشکی انجام شده است.

وی عنوان کرد:  این ماموریت ها شامل ۶ هزار و ۸۹۴ مورد حوادث ترافیکی (تصادفی) ، ۴ هزار و ۶۰۸ حوادث غیر مرتبط با حمل و نقل (غیرتصادفی) و ۲۵ هزار و ۲۲۵ مورد انواع بیماری ها بوده است.

این مسوول افزود: حوادث مرتبط با حمل و نقل شامل تصادفات درون و برون شهری است که در ۹ ماهه سال جاری به ۱۰ هزار و ۳۴۴ مصدوم ترافیکی خدمات درمانی ارائه شده است که ۷۱ مجروح در محل حادثه درمان و مابقی جهت دریافت خدمات درمانی به مراکز درمانی اعزام شدند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۳۰ مصدوم تصادفات جاده ای پیش از رسیدن آمبولانس سر صحنه تصادف جان باختند اظهار کرد: هفت نفر از مصدومان نیز حین انتقال با آمبولانس احیا شدند.

وی ادامه داد: در عین حال ۱۷۳ مورد رها سازی مصدوم توسط تکنسین های اورژانس و ۱۰ هزار و ۵۲۸ مورد از سوی سایر سازمان ها صورت گرفته است.

 

نیکویی نژاد با بیان اینکه حوادث غیرمرتبط با حمل و نقل شامل غرق شدگی، سقوط و حوادث کار و.... می‌شود افزود: تیم های اورژانس این استان به مصدومان ۷ مورد غرق شدگی، ۷۱ مسمومیت ناشی از استنشاق مونوکسید کربن، یک هزار و ۱۷۴ مورد سایر مسمومیت ها، ۴۴ مورد سرما زدگی، ۱۰ مورد گرما زدگی، یک هزار و ۵۳۱ مورد تروما(غیر تصادفی) و ۹۰۶ مورد سایر حوادث امداد رسانی کردند.

وی در خصوص خدمات رسانی به بیماران گفت: امداد رسانی به یک هزار و ۱۸۹ بیمار قلبی، ۸۳۷ بیمار تنفسی، ۳۶۸ مورد اورژانس زنان و ۱۸ هزار و ۲۱۱مورد سایر بیماری ها در ۹ ماهه امسال صورت گرفته است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: در زمینه فوریت های غیر تصادفی ۲۵۸ نفر پیش از رسیدن تیم اورژانس جان باختند همچنین ۷ نفر عملیات احیا بر روی آنها صورت گرفت و به زندگی بازگشتند.

نیکویی نژاد بیان کرد: تیم های اورژانس در این مدت زمان به ۲۰ مادر باردار برای وضع حمل کمک کردند. 

نیکویی نژاد با بیان اینکه بیش از ۷ هزار مورد از تماس ها مزاحمت تلفنی بوده است اضافه کرد: یک هزار و ۴۹۳ مورد برای دریافت مشاوره پزشکی و ۸۵ هزار و ۹۴۷ مورد برای سایر موارد بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624863

مهمترین اخبار ایران و جهان: