نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 11:29

پرداخت مستمری به بیش از ۴هزار‌ مددجوی بهزیستی در سبزوار

رئیس اداره بهزیستی سبزوار از پرداخت مستمری به بیش از ۵ هزار مددجوی بهزیستی در این شهرستان خبرداد.

مرضیه کیانی در‌گفت و گو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: مراکز و موسسات متعددی تحت نظارت این اداره، در سبزوار مشغول به فعالیت در حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری می‌باشند.

وی افزود:تعداد ۱۰ مرکز مثبت زندگی و در حوزه توانبخشی ۱۱ مرکز روزانه، ۷ مرکز شبانه‌روزی، ۲ مرکز ویزیت در منزل و ۱ مرکز مراقبت در منزل، در حال ارائه خدمت به مددجویان بهزیستی در سبزوار هستند.

 رئیس اداره بهزیستی سبزوار اضافه کرد:همچنین ۱۸ موسسه خیریه نیز در سبزوار، تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند. ۹ خانه فرزندان و ۱ کلینیک مددکاری اجتماعی در سبزوار فعال بوده و در حال حاضر ۱۷۰ فرزند مقیم این مراکز هستند.

 

کیانی ادامه داد:۴ هزار و ۷۸۶ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی سبزوار با توجه به بعد خانوار از مستمری ماهیانه برخوردارند، ۱۱۶ نفر از حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی و ۱۲۰ نفر نفر از حق پرستاری خانواده محور برخوردار هستند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه تمامی توانخواهان واجد شرایط بهزیستی در سبزوار، مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند و پشت نوبت برقراری مستمری در حوزه توانبخشی نداریم،تصریح‌ کرد:ولی ۲۱۰ نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند، پشت نوبت برقراری حق پرستاری خانواده محور قرار دارند که امیدواریم به زودی تامین ٬اعتبار شویم.

رییس بهزیستی سبزوار در ادامه گفت: بالغ بر یکهزار و۲۰۰ زن سرپرست خانوار، ۱۳۰ خانواده دارای فرزند چندقلو و ۹۰ فرزند امداد بگیر، زیر پوشش اداره بهزیستی سبزوار هستند و از خدمات مختلفی از قبیل مستمری ماهیانه، کمک هزینه ودیعه مسکن، کمک هزینه آماده‌سازی شغلی، درمان، لوازم ضروری زندگی، کمک هزینه تحصیلی فرزندان و...، برخوردار می‌شوند.

کیانی افزود:در خصوص تامین مسکن جامعه هدف بهزیستی در سبزوار، ۲۰ واحد ساختمان راه پویان در حال تکمیل است و حدود ۴۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز جهت خرید واحد مسکونی، به مددجویان تخصیص یافته است. همچنین ۱۷ واحد مسکونی در حال ساخت روستایی و ۱۱ واحد مسکن ملی نیز توسط مددجویان بهزیستی، در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که یکی از مهم‌ترین اهداف ما در بهزیستی، توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار است، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۰ نفر از مددجویان بهزیستی سبزوار، از تسهیلات اشتغال برخوردار گردیده و معرفی به کار شده‌اند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622719

مهمترین اخبار ایران و جهان: