نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 20:19

افتتاح بخش«هدهد سفید»در کتابخانه موسوی زنجان

بخش هدهد سفید (کودک) کتابخانه موسوی شهر زنجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عصر امروز بخش کتابخانه هدهد سفید زنجان عصر امروز با حضور محمدمهدی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید باقر میر عبداللهی معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد رضاخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مهمترین جامعه مخاطب کتابخانه‌ها را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: در حال حاضر همه کتابخانه‌های کشور دارای بخش کودک و نوجوان هستند و مجموعه کتابخانه‌های ویژه کودکان با عنوان هدهد سفید نیز در حال افتتاح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از کتابخانه هدهد سفید زنجان بازدید کردم و خوشبختانه جوانب زیبایی‌شناختی در این کتابخانه رعایت شده است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها مهمترین پایگاه گسترش فرهنگ کتابخوانی هستند و خوشبختانه در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر عضو کتابخانه‌ها اند که ۳ میلیون نفرشان عضو فعال هستند. 

اسماعیلی با بیان اینکه هر کجا کتابخانه افتتاح می‌کنیم با موج گسترده‌ای از مخاطبان مواجه هستیم، ادامه داد: کتابخانه فراگیرترین مجموعه فرهنگی کشور است و همه نوع مخاطب را در خود جای می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سیاست جدی دولت گسترش کتابخانه‌ها است و در مناطق محروم گسترش کتابخانه هایan> سیار را در دستور کار داریم.

وی ضمن اشاره به‌ضرورت ایجاد کتابخانه مرکزی در شهرهای بزرگ عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد کتابخانه مرکزی زنجان را وارد چرخه ادامه کار کنیم و اصرار بر این است این مجموعه فعال شده و ادامه روند ساخت این پروژه کلان فرهنگی طی شود.

اسماعیلی در پایان ضمن قدردانی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: کتابداران لشکر پرخروش حوزه فرهنگ و جزو بهترین عناصر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند.

در ادامه سید باقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است، گفت: کتابخانه همه مردم را فارغ از علایق، سلایق، جنسیت و ... به دانایی دعوت می‌کند.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: بیشترین استفاده‌کنندگان از کتابخانه‌های عمومی کودکان و نوجوانان هستند؛ اگرچه آنچه به‌عنوان تولیدات نشر به ویژه در حوزه ترجمه برای این گروه سنی وجود دارد با وضعیت مطلوب فاصله داشته و نیازمند تلاش و توجه است.

میرعبداللهی گفت: بخش هدهد سفید کتابخانه موسوی زنجان شایسته تحسین و قدردانی است و امیدواریم این فضای دل‌فریب و زیبا در خدمت والدین و فرزندان باشد تا در راه کتاب‌خوانی گام بردارند.

گفتنی است، کتابخانه کودکان هدهد سفید به مساحت ۳۰۰ مترمربع در طبقه فوقانی کتابخانه سید افضل موسوی گلشهر زنجان قرار دارد و شامل بخش‌هایی از جمله مخزن کتاب و نشریات کودک، سن نمایش، سالن مطالعه، سالن انتظار والدین، اتاق خردسالان، امانت کتاب و بخش اسباب‌بازی است و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال بازطراحی، تجهیز و آماده‌سازی شده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628819

مهمترین اخبار ایران و جهان: