نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 19:22

مشکلات ۱۴ شرکت دانش‌بنیان با حضور استاندار کرمانشاه بررسی شد

مشکلات ۱۴ شرکت دانش‌بنیان توسط استاندار کرمانشاه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و دولتی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اولین جلسه شناسایی و بررسی حل چالش‌های توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری استان کرمانشاه امروز با ریاست محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه با حضور سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه و دیگر مسوولان مربوطه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

در این جلسه مشکلات ۱۴ شرکت دانش‌بنیان توسط سازمان‌های جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و ادارات‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، حفاظت محیط‌زیست و دامپزشکی بررسی شد.

سیامک آزادی‌ رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در این جلسه، از در حال توسعه بودن شرکت‌های دانش‌بنیان استان به لحاظ کیفی و کمی سخن گفت.

وی افزود: ۷۰ درصد بازار شرکت‌های دانش‌بنیان استان وابسته به بخش دولتی است که مطمئنا برگزاری چنین جلساتی، راهگشا مشکلات خواهد بود.


*نشست استاندار کرمانشاه با دانش‌بنیانی‌ها


محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در ادامه با تأکید بر اهمیت نتیجه‌گیری از جلسات، اظهار کرد: برای اینکه ظرفیت بالقوه مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان به ظرفیت کامل و بالفعل تبدیل شود باید مشکلات توسط مدیران و نهادهای دولتی بررسی شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان واژه می‌توانیم را در عرصه علم و دانش معنا کرده، گفت: عزت پاداش زحمت است؛ باید با صبر در کنار یکدیگر مشکلات را حل کنیم.

وی در کنار بیان مشکلات استان به ظرفیت‌های و موقعیت‌های بی‌نظیر استان هم اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: دانش‌بنیان‌های از ظرفیت‌های خوب و شایسته استان هستن، لذا استانداری با تمام توان در خدمت این ظرفیت بی‌نظیر است تا از یک کار ویترینی زیبا تبدیل به یک واقعیت میدانی در استان، کشور و فضای فراتر از مرزها ن.

صحرایی دستور تشکیل یک دبیرخانه برای بررسی دقیق‌تر مشکلات حوزه دانش‌بنیان‌ها را داد و خاطرنشان کرد: این دبیرخانه باید گام‌به‌گام مشکلات را با نظارت معاون اقتصادی استانداری به‌عنوان متولی امور دانش‌‌بنیان‌های در استان بررسی و مشاوره‌های لازم را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه دهد.، البته اولویت با دانش‌بنیان‌ها بومی است.

وی با بیان اینکه می‌توانیم ذیل کارگروه تسهیل مشکلات دانش‌بنیان‌ها هم بررسی می‌شود، تصریح کرد: این جلسات با دیگر خوشه‌های دانش‌بنیان همچون صنعت و معدن، زیرساخت‌های راه‌سازی و ساختمان و... ادامه خواهد داشت. 

استاندار کرمانشاه با انتقاد از موضوع معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان در جاهای اثرگذار، افزود: باید نمایشگاه مختصری از توانمندی‌های خوشه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان با جذابیت‌های لازم داشته باشیم تا به صورت جدی و جهشی این تصویر زیبا به دیگر استان‌ها و حتی کشورها معرفی شوند.

وی اضافه کرد: اخیرا احداث ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ در اراضی شیب‌دار مصوب شده که شرکت‌های دانش‌بنیان مربوطه می‌توانند در این راستا نقش‌آفرینی کنند.

صحرایی در بخشی دیگر از سخنانش گریزی به انتخابات پیش‌رو و دستاوردهای نظام در چهل و پنجاه سالگی انقلاب داشت و افزود: پیشرفت‌های که جمهوری اسلامی ایران در این مدت در تمامی حوزه‌ها از پرتاب ماهواره گرفته تا قدرت نظامی برای ملت‌هایی که تاریخ مشترک با هم داریم، آرزوست.

وی با بیان اینکه به اندازه عمر با برکت انقلاب اسلامی انتخابات پرشور در کشور برگزار شده است، تصریح کرد: این چنین انتخاباتی هم برای دیگر ملت‌ها آرزوست.

گفتنی است، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان مجتمع شیمیایی بیستون کرمانشاه، فناوران کاشت زاگرس، مدیریت مکانی فضا کاو، تیبا دانه، یارا طبیعت محجوب، بنا کشت رویان، زیست فناوری سپهر باختر، فناوری زیستی پژوهشگران کامبادان، گنجین دانش حامی، نانو کود سبز، فناوری اطلاعات و ارتباطات ساناو و بیستون زیست فن‌آور درخواست‌های خود را به سمع و نظر استاندار و دیگر دستگاه‌های اجرایی و دولتی رساندند.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659463

مهمترین اخبار ایران و جهان: