نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 11:29

رشد ۲۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی گیلان

به گفته مدیر کل صمت گیلان، در ۹ ماهه سال جاری، ۱۵۸ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند که این سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۰ درصد رشد داشته است.

به خبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان صبح امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گیلان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۱۵۸ واحد صنعتی وارد چرخه تولید شدند، اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۶ واحد تولیدی به بهره‌برداری رسید که رشد بیش از ۲۵ درصدی در تعداد واحدهای تولیدی ثبت شد. 

وی با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده واحدهای تولیدی به بهره‌برداری رسیده در سال جاری هشت هزار و ۲۵۲ نفر است، گفت: از نظر اشتغال‌زایی شاهد رشد ۳۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم و جوازهای تاسیس صنعتی صادر شده طی ۹ ماهه گذشته ۱۱۹ جواز با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۲۹ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه از لحاظ سرمایه‌گذاری ۶۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم، افزود: در ۹ ماهه سال جاری پیش بینی اشتغال جوازهای تاسیس صادره سه هزار و ۴۹۰ نفر است که با راه‌اندازی این واحدهای صنعتی اشتغال مناسبی را در حوزه صنعتی در استان شاهد خواهیم بود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621619

مهمترین اخبار ایران و جهان: