نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1403 - 09:46

برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» برگزار شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشورهای آذربایجان،  ارمنستان،  ازبکستان و ترکمنستان" در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این نشست معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای مذکور، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی  با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی،  ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

در ادامه آخرین وضعیت طرح ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای برطرف نمودن آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها مورد بحث و تبادل نظر  قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1709563

مهمترین اخبار ایران و جهان: