نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 22:05

پاریس در محاصره کشاورزان معترض قرار گرفت

رسانه‌ها روز دوشنبه از محاصره «پاریس» پایتخت فرانسه از سوی کشاورزان معترض و اعزام نیروهای امنیتی به اطراف و مرکز این شهر برای کنترل اوضاع خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشاورزان معترض فرانسوی روز دوشنبه شهر «پاریس» پایتخت فرانسه را در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور محاصره کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» کشاورزان با تراکتور و وسایل نقلیه بزرگراه‌های منتهی به پایتخت فرانسه را مسدود کردند تا دولت را تحت فشار قرار دهند.

هدف قرار دادن پاریس، میزبان بازی‌های المپیک تابستانی و اعتراضات دیگر در سایر نقاط فرانسه، روزهای سخت دیگری را برای «گابریل آتال»، نخست وزیر جدید این کشور فراهم آورده است.

 

  معترضان با استقرار صدها تراکتور و تریلی در اطراف پاریس دولت را برای گرفتن امتیازات بیشتر تحت فشار قرار می‌دهند. برخی از معترضان با ذخایر غذا، آب و چادر آمدند تا در صورت عدم تسلیم دولت در سنگرهای خود بمانند.

منظره تراکتور‌های به صف کشیده  شکاف‌های اقتصادی و اجتماعی شهر و روستا را در فرانسه برجسته می‌کند. معترضان گفتند که احساس می‌کنند از سوی وزرای دولت نادیده گرفته شده اند.

دولت از اعزام ۱۵۰۰۰ پلیس به اطراف پاریس برای جلوگیری از هرگونه تلاش معترضان برای ورود به پایتخت خبر داد. ماموران امنیتی و خودروهای زرهی نیز در مرکز پاریس مستقر هستند.

«آرنو روس»، رئیس اتحادیه بزرگ کشاورزی گفت: «هدف ما مزاحمت یا تخریب زندگی مردم فرانسه نیست. هدف ما این است که بر دولت فشار بیاوریم تا راه حل هایی برای خروج سریع از بحران بیابد.»

کشاورزان آلمانی نیز روز دوشنبه در اعتراض به برنامه‌های دولت این کشور شهر «هامبورگ» با تراکتورها به خیابان‌ها و جاده‌ها آمدند.  

کشاورزان با ۱۵۰۰ تراکتور و ماشین‌های کشاورزی به بزرگراه های اطراف شهر رفتند و به سیاست‌های دولت از جمله مالیات‌های سنگین و دیوان سالاری اعتراض کردند. پلیس آلمان از تردد و اختلال در راه‌ها و مسیر‌ها خبر داده است.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد یارانه سوخت کشاورزی و وسایل نقلیه را به عنوان بخشی از اقدامات ریاضتی جدید برای رعایت قوانین بودجه کاهش دهد.

علی‌رغم بازنگری دولت در برنامه خود انجمن کشاورزان پیشنهادات را رد تاکید کرد که این تغییرات برای رفع مشکلات آنها کافی نیست.

«یوآخیم راکوید»، رئیس انجمن کشاورزان آلمانی گفت معترضان زیر بار طرح پیشنهادی اخیر دولت این کشور برای برچیدن تدریجی تخفیف‌های مالیاتی برای کشاورزان نخواهند رفت و به اعتراضاتشان تا زمان رسیدن به نتیجه ادامه خواهند داد.

او گفت:«دولت ائتلافی آلمان هنوز نفهمیده است ما توافق‌های بد بر سر سوخت دیزل کشاورزان را نخواهیم پذیرفت.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653863

مهمترین اخبار ایران و جهان: