نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 18:33

زراعت چوب در پارس آباد توسعه می‌یابد

پارس‌آباد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تخصیص یک هزار هکتار از اراضی ملی پارس‌آباد با هدف توسعه زراعت چوب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلی زاده بعدازظهر دوشنبه در دیدار با مسئولین منابع طبیعی پارس‌آباد با بیان اینکه آماده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زراعت چوب با واگذاری زمین در پارس آباد هستیم، اظهار کرد: در راستای توسعه زراعت چوب در شهرستان چوب یک هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان به زراعت چوب تخصیص یافت.

وی بیان کرد: با کاشت بیش از ۱۰ میلیون نهال در استان علاوه بر جلوگیری از احتمال قطع درختان جنگلی چوب مورد نیاز صنایع سلولزی و چوبی برای سالیان سال تأمین خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به رونق صنعت چوب در سال‌های اخیر در شمال استان ادامه داد: برای تأمین اصله‌های مورد نیاز با بخش خصوصی قرارداد تولید هفت میلیون اصله نهال بسته شده و پس از برگ ریزان بین مردم توزیع خواهد شد.

قلی‌زاده خاطر نشان کرد: اجرای طرح زراعت چوب، تحولی بزرگ در فضای سبز و صنعت چوب استان اردبیل به وجود خواهد آورد که بهترین روش برای تأمین نهاده‌های کارخانه‌های چوب صنعتی، تأمین چوب با ایجاد مزرعه چوب است تا جلوی تخریب جنگل و درختان جنگلی در استان گرفته شود.

وی با بیان اینکه کشت چوب توجیه اقتصادی داشته و به صرفه است، گفت: شرایط جوی استان زمینه مناسبی برای رشد سریع درخت صنوبر و سایر گونه‌های چوب ده در مقایسه با سایر گونه‌های درختان کشت شده در باغ‌های درختان غیر مثمر این منطقه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 936519

مهمترین اخبار ایران و جهان: