نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 20:25

روزانه ۸ هزار تردد در محور آق قلا- بندرترکمن انجام می شود

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به ثبت متوسط روزانه هشت هزار تردد در محور آق قلا- بندرترکمن، گفت: تعریض و ایمن سازی این محور از دو بخش شرق و غرب، همزمان ادامه دارد.

به گزارش مهر، عادل مصدقی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعریض و ایمن سازی محور ۳۵ کیلومتری آق قلا- بندرترکمن با تعهد ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی استان هر کدام به طول ۱۷ کیلومتر در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: تاکنون هفت کیلومتر از زیرسازی، تعریض ابنیه و آسفالت ضلع جنوب محور از سمت آق قلا به بندر و ساب بیس یک و نیم کیلومتر برای اجرای آسفالت از سوی اداره کل انجام شده است.

مصدقی با بیان اینکه سه و نیم کیلومتر دیگر از محور در مرحله تعریض و زیرسازی مسیر و تعریض پل‌ها قرار دارد، افزود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی این میزان از محور هم تا دهه فجر به مرحله ساب بیس و بیس و آسفالت می‌رسد.

وی اظهار کرد: حدود ۶ کیلومتر باقی می‌ماند که طی بازدید اخیر استاندار و تاکید وی بر تسریع پروژه، برای فعال سازی پیمانکار مرتبط از جبهه دیگر محور (از سمت کیلومتر ۱۷ به آق قلا) اقدام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: منابع مالی هزینه شده برای این پروژه ۵۰ میلیارد تومان و از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل است.

مصدقی ادامه داد: براساس آمار سامانه‌های تردد شمار روزانه دست کم هشت هزار تردد از محور آق قلا- بندرترکمن به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود که افزایش ایمنی محور تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات برجا می‌گذارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: تحقیقات نشان داده که سرعت و سبقت غیرمجاز عامل تصادفات این محور بوده است.

گفتنی است که از ۵۲۵۰ کیلومتر راههای استحفاظی گلستان ۷۰۵ کیلومتر آن اصلی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 936819

مهمترین اخبار ایران و جهان: