نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 21:21

آموزش ابتدایی ستون و زیربنای توسعه هر کشوری است

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: زیربنای توسعه هر کشوری از طریق آموزش ‌و پرورش آن کشور نهاده می‌شود که آموزش ابتدایی ستون‌های اصلی این نظام آموزشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر پنجشنبه در نشست تخصصی رابطان بسته آموزشی فارسی پایه اول ابتدایی استان اظهار کرد: زیربنای توسعه هر کشوری از طریق آموزش و پرورش آن کشور نهاده می‌شود که آموزش ابتدایی ستون‌های اصلی آن است.

وی با بیان اینکه آموزش ابتدایی نقش مهمی در عملکرد دانش آموزان در سال‌های تحصیلی آینده دارد، افزود: اهمیت آموزش مقطع ابتدایی در همه نظام‌های آموزشی بر کسی پوشیده نیست و بی‌توجهی به آن، آثار زیانباری را در ابعاد مختلف بر پیکره پیشرفت و تعالی هر سرزمینی بر جای می‌گذارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطر نشان کرد: دوره ابتدایی یکی از دوره‌های با اهمیت در نظام‌های آموزش و پرورش است چرا که زمینه و شرایط شکل‌گیری شخصیت و رشد همه‌جانبه افراد در این دوره فراهم می‌شود.

صفری با بیان اینکه این دوره مناسب‌ترین فرصت برای تحصیل و یادگیری است، خاطرنشان کرد: ضعف در آموزش ابتدایی منجر به ایجاد تأثیرات منفی بر دانش‌آموزان می‌شود چرا که آموزش ابتدایی رشد و نمو جنبه‌های مختلف کودک را در ارتباط با جامعه تعیین می‌کند.

وی همچنین بر لازمه حضور راهبران آموزشی در مدارس تاکید کرد و ادامه داد: راهبران آموزشی و تربیتی از ارکان اصلی فرآیند یاددهی و یادگیری هستند و ضروری است از ظرفیت‌های آنها در امر تعلیم و تربیت استفاده بهینه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 913263

مهمترین اخبار ایران و جهان: