نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 12:40

پرداخت ۸۵ درصد از مطالبات چایکاران در کشور

رئیس سازمان چای کشور با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات چایکاران در کشور گفت: ارزش برگ سبز چای تولید شده در کشور ۹۴۹ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۸۱۳ میلیارد تومان معادل ۸۵ درصد آن به چایکاران پرداخت شده است.

حبیب جهانساز امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه چای کاری و تولید چای در استان‌های شمالی یکی از مشاغل اساسی محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سال تولید، اشتغال و دانش‌بنیان، چایکاران و کارخانجات چای در استان‌های شمالی شروع به خرید برگ سبز چای و تولید چای خشک کردند.

وی با اشاره به برداشت ۱۱۶ هزار تن برگ سبز چای در استان‌های شمالی گفت: با تلاش چایکاران از ۱۱۶ هزار تن برگ سبز چای برداشت شده در استان‌های شمالی ۲۷ هزار تن چای خشک تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

رئیس سازمان چای کشور با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات چایکاران در کشور بیان کرد: ارزش برگ سبز چای تولید شده در کشور ۹۴۹ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۸۱۳ میلیارد تومان معادل ۸۵ درصد آن به چایکاران پرداخت شده است.

جهانساز از بازدید مدیر کل دیوان محاسبات گیلان از واحدات تولید چای در گیلان خبر داد و افزود: این واحدها حلقه و زنجیره واصل میان باغ چای و کارخانجات هستند که با برندسازی می‌توانند محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 889919

مهمترین اخبار ایران و جهان: