نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 12:10

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای محور بجنورد به گلستان از محل سفر رئیس‌جمهور

استاندار خراسان شمالی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای راه های روستایی و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای محور بجنورد - گلستان اختصاص یافت و باید برای جذب این اعتبارات تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمد‌رضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در جمع کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان که به‌مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری برگزار شد، اظهارکرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل، بهره برداری از پل ورودی کنار گذر بجنورد و تامین زمین برای ترمینال نگهداری وسایل نقلیه سنگین در شهرستان ها به خصوص در گرمه نیز باید تسریع شود.  

وی گفت: حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی در دنیاست و هر کشوری که در حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی قوی باشد به سرعت پله های ترقی را طی می کند.

استاندار خراسان شمالی با بیان این که سه عامل وسیله نقلیه، راننده و جاده در بروز تصادفات مطرح است، افزود: اگر وسایل نقلیه از استحکام و وضعیت خوبی برخوردار نباشد و ۲ عامل دیگر مناسب باشند باز هم شاهد تصادفات خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری نوسازی ناوگان باری و مسافری، خواستار تسهیل صدور مجوز برای احداث مجتمع های خدماتی رفاهی شد و ادامه داد: هر چه مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی بیشتر باشد از تعداد حوادث جاده ای کاسته می شود.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای راه های روستایی و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای محور بجنورد - گلستان اختصاص یافت و باید برای جذب این اعتبارات تلاش کنیم.

 وی در بخش دیگری، انجمن های صنفی حمل و نقل را یکی از بازوان قدرتمند دولت دانست و اضافه کرد: این انجمن ها باید تقویت و حل مشکلات آن ها نیز به سرعت برطرف شود.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 919619

مهمترین اخبار ایران و جهان: