نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 10:04

آغاز بارش‌های دو روزه در کرمانشاه از امروز/ هشدار نارنجی صادر شد

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه گفت: موجی بارشی از امروز (سه‌شنبه) تا روز چهارشنبه جو منطقه را تحت تاثیر می‌گیرد.

شهناز حق‌پرست، کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از هشدار سطح نارنجی هواشناسی در پی ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و اظهار کرد: موجی بارشی از امروز (سه‌شنبه) تا روز چهارشنبه جو منطقه را تحت تاثیر می‌گیرد.

وی ادامه داد: بارش طی ساعاتی از عصر امروز تا ظهر چهارشنبه و در نیمه شمالی و نواحی شرقی استان، شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، تازه‌آباد، اسلام آبادغرب، دالاهو، کرمانشاه، سنقر، کنگاور، هرسین و صحنه نمود بیشتری خواهد داشت و با  رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و احتمالا رگبار تگرگ همراه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) همزمان با ورود سامانه بارشی هوای خنکی حس خواهیم کرد، هوای خنک در طول روز چهارشنبه محسوس‌تر خواهد بود و روز پنجشنبه موجی از گرمای روزانه وارد و طی روزهای بعد آن اوج خواهد گرفت. 

وی، کاهش دید و کندی در تردد وسائط نقلیه، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال برخورد صاعقه و وقوع خسارت به باغات و مزارع به دلیل رگبار تگرگ را در قالب اثرات مخاطره‌آمیز این سامانه بارشی عنوان کرد و  پاکسازی کانال‌ها، خودداری از سفر و ترددهای غیرضرور، پرهیز از صعود به ارتفاعات، استحکام پوشش گلخانه‌ها، توجه به پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی را توصیه کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1199519

مهمترین اخبار ایران و جهان: