نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 09:55

بوشهر سومین استان پرتردد کشور در فروردین‌ماه بوده است

بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از رتبه سوم استان از نظر تردد ورودی و خروجی طی فروردین سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در شاخص تردد ورود و خروج فروردین ماه امسال، بوشهر ۲۴ درصد رشد را در مقایسه با دوره مشابه ثبت کرده و پس از سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

اخترشناس ادامه داد: در فروردین ماه امسال تردد بیش از ۱۵ میلیون و ۵۶۰ هزار خودرو در محورهای استان ثبت شد که نسبت به دوره مشابه ۲۴ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل سامانه‌های هوشمند تردد شمار که در محورهای شریانی استان نصب شده، ۹۰ درصد خودروهای ثبت شده سبک و ۱۰ درصد نیز سنگین و نیمه سنگین بوده است.

اخترشناس خاطرنشان کرد: محورهای برازجان - کنارتخته و بالعکس به همراه دیلم هندیجان و بلعکس بیشترین تردد ترافیکی در این بازه زمانی داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر یادآور شد: در این استان ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1199263

مهمترین اخبار ایران و جهان: