نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 15:41

امام روح ما نمی‌توانیم را از مردم گرفت و به آنها خودباوری داد

امام جمعه چادگان گفت: امام روح ما نمی‌توانیم را از مردم گرفت و به آنها خودباوری، ایمان و اعتقاد راسخ داد، امام روح حقارت را از مردم گرفت و روح تکریم و عظمت به آنها داد و آحاد جامعه را در کنار هم قرار داد و تبدیل به آلاف کرد؛ از آنها بسیج ساخت، بسیج را به صحنه آورد، جریان سازی و موج ایجاد کرد و مسیر تاریخ را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان حجت الاسلام سیدمحمود بنی‌جمالی امام جمعه شهرستان چادگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به زعامت ولی امر مسلمین جهان اظهار داشت: آزادی‌خواهان جهان ندای امام را شنیدند و به ایشان لبیک گفتند و پا به رکاب امام شدند.

وی با اشاره به نظر شهید مطهری، انقلاب اسلامی ایران را شبیه حکومت و انقلاب نبوی خواند ‌و افزود: بنیانگذار این مکتب نیز به تأسی از بنیانگذار حکومت نبوی انقلاب را به ثمر رسانده است. امام خمینی(ره) یک استثنا در طول تاریخ است، قاعده و ضابطه نیست که در هر قرن یک ابر مرد پیدا شود این یک استثنا بود که بعد از نبی مکرم اسلام فقط امام توانست بنیانگذار انقلاب اسلامی شود و در طول تاریخ شبیه انقلاب اسلامی نداریم.

بنی‌جمال گفت: بر اساس آیات قرآن پیامبر اسلام مردم را به حیات طیبه دعوت می‌کند و مردم هم اجابتش می‌کنند انقلاب نیز اینگونه بود، امام مردم را به حیات طیبه دعوت کرد و مردم نیز او را اجابت کردند و منجر به انقلاب درون تک تک افراد شد.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: امام روح ما نمی‌توانیم را از مردم گرفت و به آنها خودباوری، ایمان و اعتقاد راسخ داد. امام روح حقارت را از مردم گرفت و روح تکریم و عظمت به آنها داد و آحاد جامعه را در کنار هم قرار داد و تبدیل به آلاف کرد؛ از آنها بسیج ساخت، بسیج را به صحنه آورد، جریان سازی و موج ایجاد کرد و مسیر تاریخ را تغییر داد.

وی با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای و گذر از پیچ تاریخی گفت: فراعنه زمان ما می‌خواستند بشریت را به قهقرا ببرند اما امام مسیر را تغییر دادند و این فقط از سمت یک انسان استثنایی بر می‌آید که جامعه را از همه این طوفان‌ها و حوادث عبور دهد.

بنی‌جمال ادامه داد: امام و مردم رابطه طرفینی داشتند، یعنی امام به نیرو و پشتیبانی مردم و مردم هم به تدبیر راهبری و نفس قدسی دشمن‌شناسی امام ایمان داشتند؛ در این حال تسلیم محض بودند تسلیمی ناشی از عقلانیت و محبت.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: مسیر انقلاب اسلامی تا ظهور خواهد رفت و این مقدمه سازی ظهور است که به دست بشریت اتفاق افتاد.

 وی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب بیان داشت: این لایحه جامع نیست و کارشناسان انتقاداتی داشتند از جمله اینکه اسم لایحه باید عوض و تبدیل به قانون مبارزه با بدحجابی شود، زیرا این دستورالعملی می‌باشد که بیشتر جرم انگاری است تا قانون جامع و مانع.

بنی‌جمال تصریح کرد: هیچ جایگاهی در این قانون برای آمران به معروف و ناهیان از منکر دیده نشده است و ستادهای احیا را خلع سلاح کرده‌اند. فقط ضابطان قضایی و آن هم نیروی انتظامی و فقط از طریق پیامکی اعلام می‌شود، و حق تذکر و دستگیری و ... وجود ندارد.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: موضوع بی حجابی و بدحجابی باید قانونمند شود تا دستگاه قضایی ورود کند اما این قانون جنبه‌های ایجابی ندارد نقش مردم و آمران به معروف مشخص نیست و نقص دارد. مثلا اگر بی‌عفتی عمومی در سواحل اتفاق بیفتد هیچ کس حق ندارد عکس‌العملی نشان بدهد و همه باید نگاه کنند و منتظر باشند تا پیامک بیاید حالا اگر دوربین یا گزارشی نباشد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی در پایان گفت: زیرساخت امکانات و پیش فرض‌های موردنیاز این قانون در کشور وجود ندارد و این لایحه هنوز باید بررسی شود تا تبدیل به قانونی جامع و مانع شود و همه ملاحظات دیده شود، از رفتارهای خودسرانه جلوگیری شود و ستادها، نهادهای مردمی و ارگان‌هایی که توانایی ورود حساب شده را دارند نظام‌مند و قانونمند ورود خواهند کرد.

پایان پیام/۶۳۱۲۹/ر

منبع: فارس
شناسه خبر: 1257263

مهمترین اخبار ایران و جهان: