نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 16:16

پیام حملات موشکی گردان‌های قدس/ امکان افزایش برد موشک‌ها

یک کارشناس فلسطینی تاکید کرد: هدف قرار دادن قدس اشغالی این پیام را به اشغالگران رساند که گردان‌های قدس، توانایی توسعه دامنه آتش‌باری خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، در پنجمین روز درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، عملیات «انتقام آزادگان» که در واکنش به ترور فرماندهان نظامی گردان‌های قدس آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

محافل امنیتی و نظامی فلسطینی با اشاره به پرتاب دو فروند موشک از سوی گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) که به شهر قدس اشغالی اصابت کرده، این اقدام را دستاوردی بزرگ برای این گردان‌ها دانسته‌اند که ممکن است نقطه عطفی در جریان این نبرد ایجاد کرده و سیر تحولات را با تغییراتی جدی مواجه نماید.

در همین رابطه، «علی اعور» کارشناس فلسطینی گفت: جنبش جهاد اسلامی در این نبرد در دو بخش سیاسی و میدانی، به پیروزی رسید و با هدف قرار دادن شهر قدس اشغالی یک موفقیت دیگر را نیز به کارنامه خود اضافه کرد.

وی تاکید کرد: جنبش جهاد اسلامی با این حمله موشکی موفقیت‌آمیز این معادله مهم را ترسیم کرد که توانایی پاسخگویی را دارد و هر زمان هم بخواهد می‌تواند میزان برد موشک‌های خود را افزایش دهد.

اعور افزود: واقعیت این است که جنبش جهاد اسلامی، دستاورد عظیمی را محقق کرد و معادلات جاری را به نفع ملت فلسطین تغییر جهت داده است. این جنبش دارای راهبردهای امنیتی، نظامی و سیاسی است و از این طریق می‌خواهد بر اصول ثابت ملت فلسطین و کرامت آنها تاکید کند.

وی تصریح کرد: نتانیاهو در نهایت مجبور است تحت فشارهای فراوانی که با آن روبروست، با آتش‌بس موافقت کند اما نمی‌خواهد در برابر افکار عمومی جامعه صهیونیستی در برابر جنبش جهاد اسلامی شکست خورده به نظر آید، بر این اساس در شرایط کنونی زمام امور در دستان جهاد اسلامی است و آنها می‌‎توانند نبرد را مدیریت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209019

مهمترین اخبار ایران و جهان: