نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 16:08

بارش های تابستانه برای ایلام نرمال پیش بینی می شود

مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: بارش ها در استان از اواسط خرداد تا نیمه نخست مهرماه نرمال پیش بینی می شود.

سیروس نادری مدیرکل هواشناسی استان ایلام ظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بنا بر پیش بینی‌های فصلی، بارش ها برای استان از اواسط خرداد تا پایان نیمه مهرماه امسال در محدوده نرمال برآورد می‌شود که البته در این مدت میانگین بارش‌های بلندمدت استان ناچیز است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی ها احتمال می رود دمای هوا در نیمه تیر تا نیمه شهریور حدود نیم تا یک درجه سانتیگراد بیشتر از نرمال باشد.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام یادآور شد: در نیمه شهریور نیز انتظار می رود تا نیمه مهر یک تا ۲ درجه سانتیگراد بیش از نرمال و از نیمه مهر تا نیمه آبان نیم تا یک درجه سانتیگراد بیش از نرمال بلند مدت خواهد بود. نادری زرنه با اشاره به اینکه پیش بینی‌های فصلی خردادماه نشان می دهد طی خردادماه بارش‌ها در حد تقریباً نرمال باشد، بیان کرد: از نیمه مهر تا نیمه آبان ماه بارش‌ها بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شود و بر همین اساس انتظار می رود بارش‌های پاییزه به موقع یا زودتر از موعد آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه مقدار بارش در مقایسه با سال قبل  ۱۴۹ میلیمتر بارش بوده است، اعلام کرد: طی سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به صورت پهنه ای، تا تاریخ ۱۴ خردادماه امسال در استان ایلام ۳۹۵/۱ میلیمتر بارش ثبت شده است که نسبت به بلندمدت دوره آماری در مدت مشابه (۳۹۰ میلیمتر)، مقدار ۵/۱ میلیمتر افزایش بارش داشته ایم.

نادری زرنه افزود: مقدار بارش های سال زارعی جاری نسبت به بارش های سال اخیر  حدودا ۱۶۵/۲ درصد رشد داشته و بارش سال آبی  کامل ۳۹۱/۴ میلیمتر بوده که ۱۰۰ درصد بارش سال آبی جاری تامین شده است. پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268719

مهمترین اخبار ایران و جهان: