نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 20:25

فروش ماشین آلات راهداری به بهانه خصوصی سازی اشتباه بزرگی بود

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: فروش ماشین آلات سنگین راهداری و عمرانی به بهانه خصوصی سازی اشتباه بزرگی بود که در دهه ۸۰ و ۹۰ انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال الدین میرجعفریان عصر پنجشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده گرمی اظهار کرد: ما از اولین ساعات وقوع سیل با اعزام اکیپ‌های مختلف امدادرسانی سعی کردیم تا در کنار مردم سیل زده گرمی و بیله سوار باشیم تا این شرایط سخت و نگران کننده مدیریت شود.

وی تصریح کرد: با تشکیل جلسه ستاد بحران در ساعت ۱۲ شب در زمان وقوع سیل، اکیپ‌ها را به مناطق مختلف اعزام کردیم تا با اولویت اصلی تأمین آب شرب شهرها و روستاها و تأمین امکانات اولیه مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه به آسیب دیدگی مسیر انتقال آب از جعفرآباد به گرمی و شکسته شدن پل در محور گرمی به بیله سوار قرار شد تا با تهیه ۱۵ دستگاه تانکر آبرسانی و همچنین توزیع آب بسته بندی شده مشکلات در این حوزه مدیریت شده و رفع شود.

میرجعفریان افزود: در کنار این امر سعی کردیم تا خانه‌های روستاییان را با همراهی گروه‌های جهادی از گل و لای پاک کرده و نسبت به سکونت موقت روستاییان آسیب دیده اقدامات اولیه را انجام دهیم.

وی ضرورت تأمین اعتبار از محل ماده ۱۰ و ۱۲ را در قالب مدیریت بحران و اعلام شرایط اضطراری یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کشور برای حل ریشه‌ای این مشکلات باید سازمان مدیریت بحران از امکانات و منابع مالی مناسب برخوردار بوده و زمینه امدادرسانی سریع و با اولویت تأمین اعتبارات برای آسیب دیدگان فراهم آید.

میرجعفریان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما سعی کردیم تا در سطح ملی نیز پیگیری‌های لازم را برای تخصیص اعتبار اولیه در مدیریت بحران انجام دهیم که قطعاً تخصیص این اعتبارات گره گشا خواهد بود.

وی بیان کرد: از سال ۸۱ تاکنون به بهانه خصوصی سازی بخش عظیمی از تجهیزات و ماشین آلات حوزه عمرانی و راهسازی به فروش رسیده در حالی که ما در آن مقطع تاکید کردیم که این کار به ضرر مجموعه‌های خدمات رسان است ولی با یک رویه اشتباه این فروش انجام شده و امروز معطل تأمین امکانات و تجهیزاتی هستیم تا به کمک آسیب دیدگان سیل بشتابیم.

میرجعفریان ضرورت تدوین و تهیه بانک اطلاعاتی ماشین آلات را در سطح ملی و استانی یادآور شد و اظهار کرد: باید بخشی از این ماشین آلات از طریق استان‌های دیگر و ملی تهیه و به مناطق سیل زده و آسیب دیده اعزام شوند.

وی ضرورت مشارکت دستگاه‌های مختلف را در خدمات رسانی یادآور شد و تصریح کرد: انتظار داشتیم تا دستگاه‌هایی همچون جهاد کشاورزی، راهداری، نوسازی مدارس، بنیاد مسکن و سایر مجموعه‌ها در بروز این حوادث پای کار باشند و با تخصیص اعتبارات اولیه کارهای بازسازی و عمران و آبادانی آغاز شود.

میرجعفریان در ادامه سخنان خود گفت: بنیاد مسکن باید با اولویت واحدهای آسیب دیده را شناسایی و با تشکیل پرونده روستاییان را برای بهره مندی از وام ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی کند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: انتظار می‌رود با اقدامات سریع و اولویت دار بنیاد مستضعفان و مسکن و سایر دستگاه‌های عمرانی قبل از شروع فصل سرما ساخت و ساز واحدهای مسکونی آسیب دیده و خسارت دیده از سیل آغاز شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271619

مهمترین اخبار ایران و جهان: