نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 10:35

استاندار یزد: لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای سواد حقوقی مردم

استاندار یزد گفت: لازم است تا مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی خود سواد حقوقی مردم را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مهران فاطمی صبح امروز در جریان دیدار با کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه هزینه‌های وکالت در شرایط اقتصادی فعلی را برای اقشار متوسط رو به پایین، سنگین دانست و اظهار کرد: ممکن است برخی از مردم به دلیل بضاعت کم مالی نتوانند حق و حقوق خود را به درستی مطالبه کنند.

 ویی در ادامه با تاکید بر ضرورت وجود یک پل ارتباطی میان مردم و وکلا، افزود: متاسفانه بسیاری از مردم به دلیل عدم رعایت مسائل حقوقی و آشنایی با این حوزه با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند.
 
استاندار یزد با اشاره به لزوم ارتقای سواد حقوقی مردم در دنیای امروز گفت: لازم است تا مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی خود سواد حقوقی مردم را افزایش دهند. 
 
فاطمی با بیان این‌که وجه مردمی و سرمایه اجتماعی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه باید افزایش یابد، تصریح کرد: حضور در مساجد و تشکیل میز‌های خدمت مخصوصا در نماز‌های جمعه می‌تواند باعث افزایش سرمایه اجتماعی این مرکز شود.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585863

مهمترین اخبار ایران و جهان: