نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 23:58

استاندار زنجان: برخی از مشکلات در کشور ساختاری است

استاندار زنجان با بیان اینکه یک سری از مشکلات در نظام به راحتی قابل حل نیست، چرا که مشکلات ساختاری است، گفت: ساختارها و فراینده‌های امروزی این نظام جواب‌گوی مشکلات حال حاضر نیست، چرا که این فرایندها برای زمانی بود که شیر نفت باز و متکی به درآمد نفت بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان شامگاه امروز سه‌شنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان دررابطه‌با فعالیت‌های پژوهشی در استان اظهار داشت:  در حوزه اقتصاددانش همه تلاشمان را کرده‌ایم که در این راستا اتفاقات خوبی افتاده که کم کم  خودش را نشان خواهد داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه یک سری از مشکلات در نظام به‌راحتی قابل‌حل نیست چرا که مشکلات ساختاری است، افزود: ساختارها و فراینده‌های امروزی این نظام جواب‌گوی مشکلات حال حاضر نیست، چرا که این فرایندها برای زمانی بود که شیر نفت باز و متکی به درآمد نفت بودیم.

وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از فروش نفت بیشتر ناکار‌آمدی‌های مدیریتی را پوشش می‌داد، گفت: در حال حاضر نیازمند این هستیم که  طرحی نو به کار گیریم.

افشارچی با اشاره به اینکه، اینکه اذعان می‌شود از محل تولید علم می‌تو‌آن تولید ثروت کرد و این موضوع تشریفاتی است چرا که سازوکارهای  دانشگاهی ما با سازوکارهای دانشگاه‌های کشورهای دیگر فرق دارد، بیان داشت: دانشگاه‌های ما به آن صورت نیست که بشود از محل تولید علم، تولید ثروت کرد.

استاندار زنجان بخشی‌نگری در حاکمیت را از دیگر مشکلات مدیریتی در کشور دانست و گفت: به خیلی از مسائل باید عمیق‌تر نگاه کرد، انرژی که در مجموعه استان گذاشته می‌شود، متناسب با  حرکتمان نیست.

در این مراسم از ۱۶ پژوهشگر و فناوری برتر، ۹ دانشجوی برتر تحصیلات تکمیلی، ۹ نفر از پژوهشگران بخش‌های خصوصی تولیدی و ۵ نفر از دانش‌آموزان برتر در زمینه پژوهش استان تجلیل شدند.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595363

مهمترین اخبار ایران و جهان: