نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 18:31

نقش ویژه قوه مقننه، ریل‌گذاری حرکت قوه مجریه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان ریل‌گذار حرکت قو مجریه نقش ویژه‌ای بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در خطبه‌ نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) و دعوت همگان به تقوای الهی و یاد خدا بیان کرد: در اواخر عمر شریف حضرت زهرا (س)، فرشته الهی جهت بیان مطالبی مکرر به محضر ایشان مشرف می‌شد و امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) آن‌ها را می‌نوشت. نهایتاً مجموع این مطالب در مصحفی به‌ نام «مصحف فاطمه (س)» جمع‌آوری شد.

وی با تصریح اینکه مصحف «فاطمه (س)» نزد حضرت حجّت (عج) است و امام صادق(ع) مفصل آن را توضیح داده، افزود: در این کتاب در مورد وقایع عالم تا خاتمه‌ی آن و علم امامت و هدایت در آن نهفته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه ضمن اشاره به این‌که برخی از فضائل حضرت فاطمه(س) را فقط انبیای الهی تجربه کردند عنوان کرد: حضرت زهرا(س) مظهر تمام فضائل و کمالات بوده و بالاترین فضیلت آن حضرت همین است که فرشته الهی بر آن حضرت نازل می‌شد و مطالبی آسمانی و فراتر از حد بشر برای ایشان بیان می‌کرد.

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه سوره کوثر در شأن حضرت فاطمه (س) نازل شد و تنها کُفو برای امیرالمؤمنین علی(ع) ایشان بوده است، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) مادر ائمه اطهار (ع) است لذا هدایت بشر تا پایان عالم، میراث حضرت صدیقه طاهره (س) است و امامان معصوم (ع) می‌فرمودند که ما هر جا نیاز به امداد غیبی داشته باشیم به مادرمان حضرت فاطمه زهرا (س) متوسل می‌شویم زیرا که ایشان مظهر عبادت خالصانه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری در خطبه دوم نماز جمعه، با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس در دهم آذرماه خاطرنشان کرد: او الگویی تمام‌عیار برای نمایندگی مجلس در نظام اسلامی معرفی بود و همین روز به مناسبت شهادت آن عالم گران‌قدر روز مجلس نام‌گذاری شده است.

وی جایگاه مجلس شورای اسلامی به‌عنوان ریل‌گذار حرکت قو مجریه را ویژه برشمرد و بیان کرد: به خاطر شرایط حساس و ویژه‌ کنونی، ضروری است برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور از همین الآن با برنامه‌ریزی دقیق آمادگی‌های لازم را کسب کنیم.

امام‌جمعه کرمانشاه انتظارات مردم مبنی بر این‌که نماینده آن‌ها مطلقاً از مسیر دیانت خارج نشود، اهل تلاش و کوششِ کارآمد برای حل مسائل و مشکلات جامعه و کشور باشد را به‌حق دانست و گفت: نمایندگان دلسوز همه اقشار جامعه به‌ویژه محرومان باشند و با شجاعت و شهامت در برابر دشمنان داخلی و خارجی ازجمله تهدید‌کنندگانِ زورگو بایستد.

وی گفت: مجلس انقلابی با در نظر داشتن خدا در همه‌ی کارها و امورات، باید روح الهی داشته باشد و در این راستا لازم است که آحاد ملت با امیدواری به آینده و نگاه به افقی روشن در انتخابات شرکت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشاره‌ای به مناسبت روز 12 آذرماه و روز جهانی معمولان و افتخارات آن‌ها در مسابقات پارالمپیک داشت و بیان کرد: معلولیت یک نوع ابتلا و امتحان الهی است که انسان می‌تواند به‌رغم محدودیت‌ها از آن سربلند بیرون بیاید. افراد دارای معلولیت که غالباً افرادی باانگیزه و اراده قوی هستند، به لحاظ شخصیت انسانی هیچ تفاوتی با دیگران ندارند و جامعه و مسئولان باید شرایط حضور مؤثر آنان در جامعه را چنانکه با اقتضائات آن‌ها سازگار است، تسهیل و فراهم کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری ضمن تبریک روز دانشجو که ۱۶ آذرماه است، اظهار داشت:‌ انتظار می‌رود که دانشجویان با حرکت آینده‌نگرانه و توجه خاص به کسب علم دانش برای بالا بردن رتبه‌های علمی کشور در دنیا، در سربلندی ایران اسلامی نقشی امیدبخش و شکوفا داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مناسبت‌های مختلف دانشجویان را به حفظ سلامت جسمانی در دوران جوانی،‌ ایفای نقش فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مؤثر، عمق ایمان و معرفت دینی و دست یافتن به قلمروهای جدید در علم و سیاست توصیه کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، عنوان کرد: دشمن شکست‌خورده چنان دچار فروپاشی شده که پیش‌بینی کارشناسان غربی و تحلیل‌گران رسانه‌های اسرائیلی این است که رژیم صهیونیستی برای مدت زیادی دوام نمی‌آورد و ما در همین دوران به فضل خدا شاهد نابودی این غده سرطانی خواهیم بود.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590519

مهمترین اخبار ایران و جهان: