نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 16:31

بارش برف در ارتفاعات خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: هواشناسی از بامداد چهارشنبه موج بارشی وارد استان می‌شود که سبب رگبار، رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید و در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد ریزش تگرگ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از هواشناسی خوزستان، محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از بامداد چهارشنبه موج بارشی وارد استان می‌شود که سبب رگبار، رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید و در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد ریزش تگرگ خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: از بعدازظهر چهارشنبه تا صبح پنج‌شنبه اوج فعالیت این موج ناپایدار در استان خواهد بود و از اواخر روز پنجشنبه از استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: به دلیل کاهش دمای همراه با این سامانه در اواخر وقت روز چهارشنبه بارش پراکنده برف در ارتفاعات و گردنه‌های نواحی کوهستانی نیز مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: طی امروز و فردا همچنان جوی پایداری بر استان قرار دارد که پدیده غالب در این ایام مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی استان خواهد بود.

سبزه‌زاری خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته  آغاجاری ۲۹.۱ درجه سانتی‌گراد و ایذه با ۵.۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۲۸.۸ درجه سانتی‌گراد و حداقل به ۱۳.۳ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601463

مهمترین اخبار ایران و جهان: