نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 16:33

انتقاد قانونگذاران آمریکایی از نتانیاهو؛ راهبرد اسرائیل در غزه به ضرر واشنگتن است

گروهی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور، ضمن انتقاد از راهبرد «بنیامین نتانیاهو» در غزه، آن را به ضرر ایالات‌متحده و اسرائیل دانستند.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - شبکه خبری سی‌بی‌اس اعلام کرد: گروهی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان در نامه‌ای به جو بایدن، استدلال کردند که راهبرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی نه به نفع آمریکا است و نه برای امنیت اسرائیل فایده‌ای دارد.

دموکرات های مجلس نمایندگان در این نامه آورده‌اند: «ما به شدت نسبت به راهبرد نظامی کنونی نتانیاهو در غزه نگران هستیم. افزایش تلفات غیرنظامیان و بحران انسانی در این منطقه غیرقابل قبول است و با منافع آمریکا همخوانی ندارد و برای اسرائیل به عنوان متحد ما نیز امنیت نمی آورد. ما همچنین معتقدیم که این اقدام تلاش‌ها برای نابودی حماس و آزادی تمامی اسرا را به خطر می‌اندازد.»

این نامه توسط ۶ نماینده از جمله ابیگیل اسپانبرگر افسر پیشین سیا، جیسون کرو تکاور سابق ارتش که در جنگ های عراق و افغانستان هم حضور داشته و میکی شریل خلبان پیشین نیروی دریایی امضا شده است. امضاکنندگان دیگر عبارتند از الیسا اسلاتکین تحلیلگر پیشین سازمان سیا، سث مولتون عضو پیشین نیروی دریایی و کریسی هولان افسر سابق نیروی هوایی.

این ۶ عضو مجلس نمایندگان در بخش دیگری از نامه تاکید کردند: «ما از کمیته های مختلف اطلاعاتی، مسلح و خارجه مجلس به طور مداوم بر اسرائیل فشار آورده‌ایم تا راهبرد نظامی خود را در غزه تغییر دهد، اما هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. ما براساس تجارب شخصی دریافته ایم که نمی توان ایدئولوژی را تنها با استفاده از زور نابود کرد و با این روش بدتر هم می شود».

به گزارش ایرنا، گفته می‌شود این نامه پس از دیدار مایکل هرتزوگ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا با دموکرات‌های کنگره ارسال شده است. در این دیدار سفیر اسرائیل نگرانی‌های قانونگذاران را رد کرده و سخنگوی سفارت اسرائیل هم از اظهار نظر درباره این دیدار که پشت درهای بسته صورت گرفته، خودداری نمود.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609519

مهمترین اخبار ایران و جهان: