نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 16:21

همسران و مادران شهدا باید مورد تکریم قرار گیرند

امام جمعه اردستان گفت: به مناسبت وفات حضرت ام البنین، این روز به نام تکریم از همسران و مادران شهدا نامگذاری شده است، مسؤولان و مردم باید توجه کنند که همسران و مادران شهدا باید مورد تکریم قرار گیرند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری، امام جمعه اردستان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه، اظهار داشت: بنابر آیات قرآن کریم، حضرت عیسی(ع) مژده آمدن پیامبری بعد از خود به نام حضرت محمد(ص) که خاتم الانبیا است، را داد.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای اسلامی و مسؤولان آنان با وجود شنیدن فریاد ملت مظلوم فلسطین هیچ اقدامی نکردند، سازمان ملل که بسیاری از حقایق را نادیده می‌گیرد اعلام کرده غزه حمام خون شده و در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد همچنین مقادیر ناچیز آب به آنان می‌رسد.

دهشیری ادامه داد: رئیس جنایتکاران جهان بایدن جلاد و پشتیبان او که نتانیاهو است صریح اعلام کرده که یک صهیونیست است، آیا در این شرایط مسلمان و مسیحی پیدا می‌شود که وضعیت سخت و دردآور مردم مظلوم غزه را بپسندد.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: گروه‌های انصارالله یمن و حزب الله لبنان در حال مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و دفاع از مردم فلسطین هستند.

وی با اشاره به وفات حضرت ام البنین، بیان کرد: به مناسبت وفات این حضرت، این روز به نام تکریم از همسران و مادران شهدا نامگذاری شده است و مسؤولان و مردم باید توجه کنند که همسران و مادران شهدا باید مورد تکریم قرار گیرند چرا که درد و رنج این دو قشر در غیاب همسران و فرزندان خود سخت است.

دهشیری اضافه کرد: پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش حوادث بلایای طبیعی است، مسؤولان باید توجه کنند که برای جلوگیری از حوادث بلاهای طبیعی باید قبل از رخ دادن آن حادثه، اقداماتی را انجام داد چرا که بعد از رخ دادن حادثه، تصمیم‌گیری و پیگیری چندان تاثیرگذار نیست.

امام جمعه اردستان یادآور شد: سازمان نظام مهندسی که کار نظارت بر ساختمان را انجام می‌دهد دقت کافی داشته باشد، مردم اصول ایمنی را در ساخت و ساز رعایت کنند تا شاهد رخ دادن حوادث غیر مترقبه‌ای نباشیم چرا که ضرر آن برای همه خواهد بود.

وی تاکید کرد: طبق بیانات رهبر انقلاب، مردم باید مطالبه‌گر باشند البته مطالبات باید دقیق بیان شده و به صورت صحیح پیشنهاد داده شود که این مطالبه‌گری به حق می‌تواند زمینه‌ساز رفع بسیاری از مسائل باشد که مردم احساس کنند می‌توانند به راحتی حرف خود را بزنند.

دهشیری یادآور شد: مطالبه‌گری باید درست و اساسی انجام شود و نباید به بهانه این عمل، به کارهای انجام شده در کشور بی‌توجهی کرد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612563

مهمترین اخبار ایران و جهان: