نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 00:37

نماز کامل‌ترین مصداق عبودیت و قرب به خداوند است

قم- مرجع تقلید شیعیان گفت:انسانی که در نماز تسبیح خداوند می‌گوید و حمد و سپاس ذات کردگاری را انجام می‌دهد در اوج عروج بوده و در کامل‌ترین مصداق عبودیت و قرب به خداوند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله جعفر سبحانی به هفتمین اجلاس استانی نماز در قم پیامی صادر کرد که به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فاقیموا الصلاه ان الصلاه کانت علی المومنین کتابا موقوتا

سلام و تحیات خداوند بر کسانی که نماز اقامه را اقامه کرده و ندای آسمانی توحید را پاسخ مثبت داده اند.

سلام و درود خداوند بر امام راحل که پرچمدار این مسیر نورانی بود.

سلام و درود خداوند بر شهیدان و سردار دل‌ها که این همایش نورانی در سالروز شهادت آن مرد بزرگ برگزار می‌گردد و سلام و درود و تحیت خداوند بر شما که در این اجلاسیه نورانی شرکت نمودید.

قرآن کریم که برنامه زندگی سعادتمند بشریت را بیان نموده می‌فرماید: فاقم الصلاه لذکری و اقیموا الصلاه و بشرالمومنین و آیات نورانی دیگر که همه این آیات دارای معانی و مفاهیم بسیار بلند است که فقط در آن انسان را به حقیقت اقامه نماز و فلسفه واجب بودن آن آشنا می‌نماید و نیز برای بشارت و آرامش بشر می‌فرماید: الا بذکرالله تطمئن القلوب که اطمینان و آرامش حقیقی در یاد خداوند است و در همه ادیان آسمانی همین آرامش مورد تاکید قرار گرفته است.

نماز فریضه‌ای است که با ذکر مقدس الله اکبر شروع و با سلام و درود بر انسان‌های صالح و پاک تمام می‌شود.

اذکار بلندی که در نماز است همه و همه دلالت بر این دارد که این انسان می‌بایست با عالم غیب و قدرت مافوق همه قدرت‌ها در ارتباط باشد.

انسانی که در نماز تسبیح خداوند می‌گوید و حمد و سپاس ذات کردگاری را انجام می‌دهد در اوج عروج بوده و در کامل‌ترین مصداق عبودیت و قرب به خداوند است.

اینجانب دعاگوی همه شما هستم و از خداوند متعال می‌خواهم که در پیشبرد اهداف این همایش نورانی موفق باشید و از زحمات و تلاش‌های همه دست اندرکاران به ویژه روحانی ارزشمند و مجاهد حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تشکر می‌نمایم خداوند همه ما را از اقامه کنندگان نماز قرار دهد. انشاالله.

منبع: مهر
شناسه خبر: 953619

مهمترین اخبار ایران و جهان: