نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 11:16

۱۰۰۰ برنامه دهه فجر در استان بوشهر برگزار می‌شود/افتتاح ۹۳۸ پروژه

بوشهر- برنامه‌های ویژه دهه مبارک فجر با حضور مردم و مسئولان استان بوشهر در گلزارهای شهدا و تجدید میثاق با شهدا آغاز شد و در این ایام هزار برنامه اجرا و ۹۳۸ پروژه افتتاح یا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دهه فجر فرصت بسیار خوبی برای انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و خدماتی است که دولت طی یک سال گذشته به مردم در نقاط مختلف کشور ارائه کرده است.

هر ساله در این ایام جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی به شکل‌های مختلف در سطح استان برگزار می‌شود و به همین مناسبت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند.

در نخستین روز از دهه مبارک فجر، مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد.

برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال در استان بوشهر صورت گرفته تا مردم بیش از پیش با دستاوردهای این نظام و انقلاب آشنا شوند.

همچنین طرح‌های بزرگ اقتصادی و عمرانی در این استان برای دهه مبارک فجر آماده شده است که زمینه‌ساز بهره‌مندی مردم از خدمات بهتر و بیشتری می‌شوند.

برگزاری ۱۰۰۰ برنامه دهه فجر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد و اظهار داشت: بیش از هزار برنامه شاخص در نقاط مختلف استان در ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی اضافه کرد: امروز همزمان با آغاز دهه فجر ضمن استقبال از مسافران پرواز بوشهر، رژه موتورسواری از فرودگاه تا گلزار شهدا برگزار می‌شود و زنگ مدارس و بوق کشتی‌ها در بنادر استان بوشهر نواخته می‌شود.

وی برگزاری جشن در شهرها، روستاها، محلات، دهستان‌ها و بخش‌های استان بوشهر در قالب کمیته‌های مختلف ۱۹ گانه را برشمرد و بیان کرد: مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بیش از ۴۰۰ نقطه استان بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: این مراسم در مرکز استان بوشهر ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح از بسیج مرکزی تا میدان شهید رئیس‌علی دلواری بوشهر برگزار می‌شود.

۱۰۰۰ برنامه دهه فجر در استان بوشهر برگزار می‌شود/افتتاح ۹۳۸ پروژه

افتتاح و آغاز ۹۳۸ پروژه

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر نیز گفت: همزمان با دهه مبارک فجر بهره برداری یا عملیات اجرایی ۹۳۸ طرح با اعتباری بیش از ۳۱۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان انجام می‌شود.

سعید حیدری افزود: از این تعداد ۸۰۱ طرح در حوزه عمرانی با اعتباری افزون بر ۱۱ هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان، و ۱۳۷ طرح اقتصادی با اعتباری افزون بر ۳۰۰ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: در مجموع در استان ۷۱۵ طرح در دهه فجر با اعتباری افزون بر ۲۴۷ هزار و ۳۳ میلیارد تومان و ۲۲۳ طرح هم با اعتبار بیش از ۶۵ هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن شروع می‌شود و همه حوزه‌های بهداشت، صنعت، آموزش، کشاورزی، درمانی و فرهنگی را در بر می‌گیرد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر بیان داشت: سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی برای طرح‌هایی که افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود موجب اشتغالزایی برای ۱۸ هزار و ۲۵۹ نفر را خواهد شد که نسبت با سنوات گذشته رقم قابل توجهی است.

حیدری عنوان کرد: برحسب پراکندگی، در دیلم ۲۷ طرح، گناوه ۷۰ طرح، بوشهر ۸۷ طرح، دشتستان ۲۵۰ طرح، تنگستان ۱۳۳ طرح، دشتی ۹۴ طرح، دیر ۹۱ طرح، جم ۴۳ طرح، کنگان ۸۳ طرح و دیلم ۶۳ طرح افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1012263

مهمترین اخبار ایران و جهان: