نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 15:51

اربعین حرکت بزرگی در مسیر آمادگی برای ظهور است

آرادان- امام جمعه آرادان با بیان اینکه اربعین حرکت بزرگی در مسیر آمادگی برای ظهور حضرت حجت (عج) است، گفت: این تجمع باشکوه، امام حسین(ع) را به دنیا معرفی می.کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) اربعین حسینی را گردهمایی عظیم ملت‌های مختلف دانست و تاکید کرد: در گذرگاه منطقه غرب و کردستان تصاویر حاکی از حضور پرشور برادران اهل سنت در راهپیمایی اربعین حسینی و برپایی موکب‌های بزرگ زائران دارد.

وی با بیان اینکه این نشان می‌دهد که همه محب امام حسین (ع) هستند و با عشق و شور خاصی از زائران پذیرایی می‌شود، افزود: از بسیاری کشورها حتی هندوستان و پاکستان و افغانستان و از کشورهای غربی و … این روزها زائران خود را به سمت کربلا می‌رسانند که نشان می‌دهد این تجمع باشکوه امام حسین (ع) را به دنیا معرفی کرده است.

امسال آرادان موکب خواهد داشت

امام جمعه آرادان با بیان اینکه اربعین حرکت بزرگی در مسیر آمادگی برای ظهور حضرت حجت (عج) است، تاکید داشت: امسال برای نخستین بار شهرستان آرادان نیز در اربعین حسینی موکب خواهد داشت و کمک‌های قابل توجهی نیز از سوی خیران به این موکب در کربلا شده است.

شریفی نیا با بیان اینکه این مشارکت نشان از عشق مردم آرادان به امام حسین (ع) دارد، گفت: این حرکت اول مردم آرادان با برنامه‌ریزی بهتر در سال‌های آتی نیز می‌تواند خدمت گزاری خوبی را به زائران ارائه کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی روز اربعین و پیاده روی نمادین در شهرستان آرادان افزود: این راهپیمایی از یادمان شهدای گمنام به سمت امامزاده و گلزار شهدای آرادان با جمعیت خوب مردم آرادان برگزار خواهد شد و مردم از دور زیارت اربعین رو عزاداری این روز را برپا خواهند کرد.

مسئولان دولت قبل محاکمه شوند

امام جمعه آرادان با اشاره به هفته دولت و دیدار دولتمردان با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داده که مورد قدردانی معظم له نیز قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به برنامه‌ریزی برای حل ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق در کشورمان اشاره کرد.

شریفی نیا با بیان اینکه مشکلات مثبتی که رخ داده علیرغم تمام مشکلاتی است که در کشورمان وجود دارد، ابراز کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کردند بحث گرانی‌ها وجود دارد اما باید نقاط مثبت را نیز دید و از مسئولان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه افزایش تولید گاز برای کاهش ناترازی، افزایش ۱۵ هزار تخت بیمارستانی و حضور در ائتلاف‌های بزرگ جهانی و بازگرداندن اموال ملت ایران در کشورهای مختلف در زمره دیگر اقدامات خوب دولت سیزدهم است، افزود: اموال ایران که به واسطه فروش نفت و گاز و … آمریکا اجازه نمی‌داد که پرداخت شود مانند کره جنوبی و ژاپن و… بالاخره آزاد شد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه خیانت بزرگی در هشت سال گذشته شد و باید این افراد محاکمه شوند، ابراز کرد: کارخانه‌های بسیاری در هشت سال دولت قبل به تعطیلی رسید و اموال کشورمان بلوکه شد و به بهانه اینکه به معاهدات اف ای تی اف و … نپیوستیم، ضربه خوردیم اما حالا می‌بینیم که دیپلماسی دولت سیزدهم توانسته این مشکلات را حل کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480063

مهمترین اخبار ایران و جهان: