نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 15:06

برگزاری جشن عاطفه‌ها در ۳۰۰ پایگاه مرکز نیکوکاری آذربایجان غربی

ارومیه - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان غربی گفت: در آستانه بازگشایی مدارس، جشن عاطفه‌ها در ۳۰۰ پایگاه امداد و مرکز نیکوکاری در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مهرافروز در این زمینه، با بیان اینکه بیست و نهمین دوره جشن عاطفه‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید از ۱۵ مرداد ماه با هدف کمک به دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت جامعه اسلامی و گسترش فرهنگ احسان و انفاق در حال برگزاری است، اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها در ۳۰۰ پایگاه امداد و مراکز نیکوکاری و به صورت نمادین در هفته سوم شهریور ماه در سطح پایگاه‌های میادین و معابر شهری، جمعه آخر شهریور ماه در مصلی و میعادگاه‌های نماز جمعه و طی هفته اول مهر ماه در مدارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ۲۶۰۰۰ دانش آموز و ۱۲۱۸ دانشجوی مورد حمایت امداد در سطح استان، افزود: با کمک خیرین و مردم نیک اندیش ارومیه پک تحصیلی و سایر مایحتاج ایتام، دانش آموزان و دانشجویان با الویت توزیع در مناطق محروم تأمین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان غربی مجموع کمک‌های خیرین و مردمی در جشن عاطفه‌های سال گذشته را ۲۳ میلیارد ریال خواند و گفت: از شروع جشن عاطفه‌ها در سال جاری نیز تاکنون ۱۶ میلیارد ریال توسط مردم و خیرین نیک اندیش استان به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده است که پیش بینی می‌شود با تداوم جشن عاطفه‌ها تا اواسط مهرماه، شاهد افزایش ۳۰ درصدی کمک‌ها در سال جاری باشیم.

وی با اشاره به همکاری آموزش وپرورش، صدا و سیما، بسیج و مراکز نیکوکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان افزود: محوریت اصلی جمع آوری کمک‌ها با ۳۰۰ مرکز نیکوکاری فعال استان است که از این تعداد ۲۱ مرکز نیکوکاری تخصصی پیوند مدارس به عنوان پل ارتباطی بین خیرین محلات و دانش آموزان نیازمند است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492963

مهمترین اخبار ایران و جهان: