نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 14:56

اختیارات ادارات دولتی بادرود افزایش پیدا کند

امام‌ جمعه بادرود گفت: نمایندگی‌ها دوایر دولتی مستقر در بخش بادرود اختیارات زیادی ندارند، بنابراین از مسؤولان درخواست داریم که اختیارات بیشتری به مسؤولان و نمایندگی‌ها برای کارهای اداری داده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بادرود با تسلیت ایام شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: در این ایام دنیا شاهد حرکت پرشور مردم در پیاده‌روی عظیم اربعین امام حسین (ع) بود، طبق آمار رسمی بیش از ۲۲ میلیون زائر در این حرکت بزرگ حضور داشتند که ۴ میلیون آن از کشور ایران اسلامی بود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی در حقیقت قدرت و اقتدار و عظمت اسلام و مسلمین را به دنیا نشان داد، افزود: این حرکت نمادین یک اعلام و موضع سیاسی اجتماعی از طرف شیعیان جهان بود، هر چند که غربیان آن را سانسور و منتشر نکردند چرا که بیانگر ترس و وحشت و هراس دشمنان از این راهپیمایی عظیم میلیونی مسلمانان است.

قاسمی بیان کرد: در آستانه حلول ماه ربیع‌الاول قرار داریم ماهی که در آن حوادث تاریخی مهمی اتفاق افتاده است، حادثه مهم و تاریخی لیله المبیت، هجرت تاریخی پیامبر اسلام از مکه به مدینه، ولادت باسعادت پیامبر اعظم (ع) و امام جعفر صادق (ع) و ازدواج پیامبر عظیم‌الشأن اسلام با حضرت خدیجه (س) و آغاز امامت حضرت بقیه‌الله الاعظم امام زمان(عج) ازجمله حوادث تاریخی مهم این ماه است.

 امام جمعه بادرود تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که می‌شود در این ماه انجام داد، مسئله ازدواج جوانان است که امید است پدران، مادران و جوانان و دولتمردان در این ماه به کمک یکدیگر مسئله ازدواج آسان را احیا کنیم.

وی با تشکر از فرماندار شهرستان نطنز برای تشکیل میز خدمت در نماز جمعه بادرود، افزود: دولت آیت‌الله رئیسی شبیه‌ترین عملکرد را به شهید رجایی و باهنر دارد که مردمی‌ترین دولت‌هاست و می‌توان با قاطعیت گفت که حقیقتاً این دولت ساده‌زیست و متواضع و در متن جامعه و مردم و دارای مدال افتخار تمجید از مقام معظم رهبری شدند.

قاسمی با بیان اینکه مردمی و ولایی بودن از ویژگی‌های این دولت است، تصریح کرد: در چهار دهه گذشته دولت رئیسی بیش از سایر دولت‌ها در خدمت مردم بوده است، حضور در جمع آحاد مردم و شنیدن مسائل و مشکلات آن‌ها از جمله برنامه‌های این دولت است و ما درخواست‌هایی داریم و امید داریم که این مسائل و خواسته‌های به‌حق مردم منطقه توسط دولتمردان حل شود.

امام‌جمعه بادرود گفت: نمایندگی‌ها دوایر دولتی مستقر در بخش بادرود اختیارات زیادی ندارند، بنابراین از مسؤولان درخواست داریم که اختیارات بیشتری به مسؤولان و نمایندگی‌ها برای کارهای اداری داده شود یا حداقل هفته‌ای ۲ الی ۳ روز مسؤولان ادارات مرکز شهرستان برای رتق‌وفتق امور اداری به شهر بادرود مراجعه کنند.

 وی ادامه داد: از فرماندار تقاضا داریم که در کمیته برنامه‌ریزی پروژه‌های عمرانی را بر اساس عدالت و یا حداقل به‌طور مساوی برای بخش بادرود در نظر بگیرند، فلسفه حضور خادمان و مسؤولان در دولت سیزدهم خدمت‌رسانی و خدمتگزاری است، بنابراین از همه مسؤولان اعم از نماینده، فرماندار و بخشدار شهرداران و شوراهای اسلامی شهرستان و بخش می‌خواهیم که در این راستا فعال و کوشا باشند.

امروز باید از همه آمران به معرف و ناهیان از منکر دفاع کنند

حجت‌الاسلام منصور احمدی جزنی امام‌جمعه موقت نطنز نیز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه نطنز با تسلیت ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: حوادث تلخ زلزله مراکش و سیل لیبی دردناک بود و به مردم این دو کشور تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: امروز در جامعه ما برخی جرم کرده و حیا و عفت را زیر پا می‌گذارند و بدتر از آن عده‌ای دیگر هستند که موضع خودشان را شفاف اعلام نمی‌کنند و در برابر این گناه‌ها سکوت می‌کنند، امروز باید از همه آمران به معرف و ناهیان از منکر دفاع کرد.

احمدی جزنی تصریح کرد: موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر ازجمله مهم‌ترین مسائلی است که در جوامع اسلامی بر آن تأکید شده و ریشه در اعتقادات مذهبی انسان نیز دارد از این‌رو اشاعه فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در تمامی معضلات اجتماعی حائز اهمیت است و در این راه باید زمینه قانونی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه نیز فراهم شود.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500163

مهمترین اخبار ایران و جهان: