نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 17:23

آب پایدار به خانه ۳۴۳ هزار خوزستانی رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد تومان، ۲۸ پروژه آبرسانی در ۱۴ شهرستان و ۳۲ پروژه در ۱۶۲ روستا همزمان با هفته دولت به افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدرضا کرمی نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در آیین افتتاح ۶۰ پروژه آبرسانی اظهار کرد: در بخش روستایی با افتتاح و بهره‌برداری تعداد ۳۲ پروژه در بخش آبرسانی روستایی جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی
بهره‌مند  می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است، پروژه‌های روستایی قابل افتتاح را شامل  ۲۴۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، تجهیز ۱۸ حلقه چاه، بازسازی و احداث ۵ باب مخزن آب شرب به حجم ۱۰۰۰ مترمکعب، بازسازی و احداث ۷ باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱۹ لیتر در ثانیه در سطح ۱۶ شهرستان استان عنوان کرد.

کرمی نژاد عنوان کرد: افتتاح این پروژه‌ها منجر به آبرسانی و ارتقاء سطح پایداری کمی و کیفی بیش از ۱۶۲ روستای استان با تعداد ۱۷ هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر و افزایش ظرفیت تامین آب روستایی به میزان بیش از ۵۳ هزار متر مکعب در شبانه‌روز خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان در ادامه به افتتاح ۲۸ پروژه آبرسانی اشاره و پروژه‌ها را شامل خرید و اجرای ۱۰۸ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، حفاری و تجهیز ۱۳ حلقه چاه، بازسازی و احداث ۸ باب مخزن آب شرب به حجم ۸ هزار مترمکعب، خرید، نصب و راه اندازی یک باب سامانه حذف کدورت در سطح ۱۴ شهرستان استان دانست.

وی افزود: افتتاح این پروژه‌ها منجر به ارتقاء سطح پایداری کمی و کیفی تعداد ۲۰ شهر استان با جمعیتی بالغ بر ۲۷۳ هزار نفر و افزایش ظرفیت تامین آب شرب به میزان بیش از ۱۰۷ هزار متر مکعب در شبانه‌روز خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1471863

مهمترین اخبار ایران و جهان: