نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 13:24

نماینده ولی‌فقیه در عراق: برپایی موکب‌های اربعین نوعی مبارزه و مانور نظامی علیه دشمن است

نماینده ولی‌فقیه در عراق با اشاره به اینکه دشمن در جنگ مسلحانه با ما ضرر کرد و‌ نتوانست به اهدافش برسد، بنابراین تلاش کرد از راهی دیگر به اسلام ضربه بزند، گفت: موکب‌های اربعین نوعی مبارزه و مانور نظامی علیه دشمن است.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سیدمجتبی حسینی، نماینده ولی‌فقیه در عراق در همایش بین‌المللی اربعین، فرهنگ و معارف علوی که در نجف برگزار شد، با بیان اینکه اربعین امری واضح و غیرقابل انکار است، اظهار داشت: ما برای پیامبر واعظم صلی الله علیه و‌آله سایر ائمه معصوم علیهم السلام اربعین نداریم و این مراسم فقط برای امام حسین علیه‌السلام است.

وی افزود: شاید دلیل برپایی مراسم اربعین حسینی نحوه شهادت آن حضرت باشد. شهادت امام حسین علیه‌السلام پایان حرکت ایشان نبوده و بلکه ابتدایی برای حرکت و عمل مستمر تا روز قیامت است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه اربعین حسینی زمینه‌ساز قیام حضرت مهدی (عج) خواهد بود، گفت: در ایام اربعین موکب‌هایی راه افتاده ‌و حرکتی انجام شده که این موکب‌ها نوعی مبارزه و مانور نظامی است. به این معنا که دشمن با ما جنگ مسلحانه انجام داد، اما در همه آنها زیان کرد و‌نتوانست به اهدافش برسد. بنابراین به این مرحله رسیده که از راهی دیگر ضربه به اسلام وارد کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن همه نیروی‌خود را بسیج کرده و می‌خواهد مسلمانان را به سوی خود بکشاند، تصریح کرد: اکنون جنگ رسانه‌ای، جنگ گسترده‌ و‌ عمیقی است. دشمنان در جنگ رسانه‌ای سرمایه‌گذاری کردند چون در جنگ مسلحانه شکست خوردند. ما در این نوع جنگ وظایفی داریم؛ به طوری که باید از خودمان دفاع کنیم که درگیر مکر و سلاح‌های مرموز دشمن قرار نگیریم ‌و بعد از دیگران دفاع کنیم که البته دفاع از ملت‌های مسلمان هم نباید فراموش‌کرد. 

نماینده ولی‌فقیه در عراق با بیان اینکه برپایی ‌موکب‌های پذیرایی از زائران اربعین حسینی نوعی جهاد اکبر و محل عملیات است، گفت: ما با این اقدام وحشت دشمن را برانگیختیم. اینکه آنها می‌ترسند خودش اجر و مزد دارد. امام خمینی (ره) فرمودند یکی از روش‌‌ها برای تشخیص کار درست و اشتباه این است که اگر دشمن از کار ما خوشش آمده، بدانید که کار نادرستی است و اگر خوشش نیامد، آن راه و مسیر درست است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به ارادت عراقی‌ها برای میزبانی از زائران اربعین تصریح کرد: بسیاری از ملت عراق شاید از نظر اقتصادی چندان در موقعیت مناسبی نباشند، اما در طول سال برای زائران اربعین پول جمع می‌کنند تا با هرچه دارند از زائران استقبال کنند. این عشق را نمی‌توان کتمان کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478763

مهمترین اخبار ایران و جهان: