نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 09:57

توجه مجلس به افزایش تولید و رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری طی بیش از ۱۰ سال گذشته به بحث تولید، گفت: مجلس شورای اسلامی اهتمام خود را به‌منظور رشد اقتصادی در جامعه که در صدر آن تولید و اشتغال است، در بودجه قانون و هم برنامه هفتم توسعه در دستور کار دارد.

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: اعتقاد دادیم وضعیت اقتصادی کشور مشکل خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین رشد تولید و مهار تورم وجود دارد، افزود: باید حتما سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید در مقابل حجم نیازهای مردم پاسخگو باشد در غیر این صورت موجب ایجاد تورم و افزایش قیمت کالاها در جامعه می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: راه‌حل این است تولید را بالا ببریم و رشد اقتصادی داشته باشیم، وقتی حجم کالاها پاسخگوی نیازها باشد تورم سیر کاهشی خواهد داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری طی بیش از ۱۰ سال گذشته به بحث تولید، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر در حوزه تولید و اشتغال کاهش بسیار جدی داشتیم، البته با روی کار آمدن دولت سیزدهم جلوی کاهش در حوزه تولید و اشتغال گرفته شد ولی تورم سنگین داریم.

زارعی با تاکید بر اینکه با افزایش تولید، رشد اقتصادی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در این زمینه پایه اصلی تولید است و مجلس شورای اسلامی نظارت‌های جدی خواهد داشت.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی هم تمام اهتمام خود را به‌منظور رشد اقتصادی در جامعه که در صدر آن تولید و اشتغال قرار دارد، در بودجه قانون و هم برنامه هفتم توسعه در دستور کار دارد.

زارعی با اعلام اینکه تولید و اشتغال اولویت‌دارترین مساله کشور است، گفت: در مجلس در کنار نظارت‌های جدی، کمیسیون جهش تولید داریم و همچنین در کمیسیون اقتصادی و سایر کمیسیون‌ها دنبال خواهیم کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1113619

مهمترین اخبار ایران و جهان: