نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 15:16

ارتقای آگاهی دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش در راستای ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست برنامه‌های متعددی اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری ظهر پنجشنبه در آئین گرامیداشت «زمین پاک» در مدرسه شهید سقایی اردبیل اظهار کرد: فرهنگسازی در راستای حفاظت محیط زیست اولویت آموزش و پرورش است و ما در این راستا به وظایف فردی و سازمانی خود عمل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمین پاک از جمله نعمت‌های طبیعی خداوند است که همه انسان‌ها وظیفه حفظ و مراقبت از آن را به عهده دارند. اما به مرور در اثر زندگی ماشینی شاهد دستکاری در منابع طبیعی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش در این حوزه فرهنگسازی و ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و خانواده‌ها در ارتباط با حفاظت از محیط زیست است و روز جهانی زمین پاک بهترین فرصت برای ایجاد حس مسئولیت پذیری نسبت به محیط زیست در دانش آموزان است.

در این مراسم همچنین معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز اظهار کرد: روز جهانی زمین پاک یکی از رویداد مهم جهانی به شمار می‌رود که هر ساله در تمام کشورها برای ارتقای آگاهی و آموزش در مورد مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برگزار می‌شود.

اکبر دهقانی نیا افزود: روز جهانی زمین پاک را که هر ساله در ایران در دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و به هفته محیط زیست نیز مزین است، باید یک جنبش محیط زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند.

وی با تاکید بر آگاهسازی اولیا و دانش آموزان در رابطه با حفاظت از زمین و محیط زیست، اظهار داشت: با توجه به اهمیت محیط زیست سالم در زندگی امروز نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب‌های حاصل از تخریب‌ها بسیار مهم است و می‌تواند در نهادینه ساختن پاک بودن و پاک زیستن نقشی انکار ناپذیر ایفا کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: زنگ «زمین پاک» به مناسبت «روز جهانی زمین پاک» و در راستای تفاهم نامه فی مابین ادارات کل آموزش و پرورش و حفاظت از محیط زیست استان اردبیل در مدارس این شهر به صدا درمی آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172163

مهمترین اخبار ایران و جهان: