نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 20:08

فصل دوم وظایف و ماموریت های سپاه پاسداران کامل شود

ری- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نیاز است شورای عالی امنیت ملی یا قوه قضائیه در تکمیل فصل دوم وظایف، مسؤولیت‌ها و مأموریت‌های سپاه پاسداران، فصل را کامل و ابهامات مفهومی را رفع کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح اولین اندیشکده ملی جزا و جرم‌شناسی طی سخنانی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی زمینه احیا قوانین قرآنی با گستردگی همه جانبه در زمینه اندیشه و کاربردی و تکمیل نظام حقوقی فراهم شده است، امروز اساس نظام جزایی بر پایه قسط و عدالت است.

وی گفت: بسیاری از آیات در سوره مبارکه «اسرا» راجع به قتل نفس، پیغمبر کشی، کشتن آمران به قسط و معروف و ناهیان از منکر بوده و خداوند متعال در قرآن کریم به حقوق انسان، انسانیت و حقوق بشردوستانه پرداخته است، ضابطان دادسراها، وکلا و کارشناسان یاوران دستگاه قضائی هستند.

وی افزود: با وجود اتفاقاتی که در جریان فتنه سال گذشته رخ داد، نیاز است شورای عالی امنیت ملی یا قوه قضائیه در تکمیل فصل دوم وظایف، مسؤولیت‌ها و مأموریت‌های سپاه پاسداران، فصل را کامل و ابهامات مفهومی را رفع کند.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همه پیامبران برای یقوم‌الناس بالقسط آمده‌اند، نظام عالم و مقام تشریع بر اساس سنت‌های الهی تداوم بخش مقام تکوین است که مقام تکوین بر اساس حق است، انسان‌ها و موجودات در نظام خلقت بر اساس حق و عدل آفریده شده‌اند و انحراف از آن‌ها به معنای بیماری، آسیب و انحراف در نظام خلقت موجودات است والا اساس نظام عالم بر حق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: صهیونیست‌ها در جنایات صدر اسلام و امروز در کودک‌کشی و آواره کردن هزاران انسان بی‌گناه پرونده سیاهی دارند، قبل از اسلام، در زمان پیامبر (ص) و پس از آن تاکنون این جنایات وجود داشته همچنان که در سوره مبارکه مائده به داستان بنی‌اسرائیل و کسانی که با خداوند متعال و پیامبر محاربه می‌کنند، اشاره شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172819

مهمترین اخبار ایران و جهان: