نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 17:31

تردد ۷۸ هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی آذربایجان

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد ۷۸ هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی از ۵ پایانه مرزی استان طی سال گذشته خبر داد.

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سهم ۱۰ تا ۱۵ درصدی آذربایجان غربی از مجموع ترانزیت کشور، اظهار کرد: آذربایجان غربی در رتبه‌های اول تا سوم ترانزیت کشور را در میان مرزهای زمینی با اختصاص ۱۰ الی ۱۵ درصد ترانزیت به خود اختصاص قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از ترانزیت کل کشور از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی انجام گرفته است به طوری که در مجموع تعداد ۷۸ هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی از پنج مرز ترانزیتی استان تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۱ درصد داشته است.

آرامون افزود: پایانه مرزی بازرگان با عبور ۱۶ هزار دستگاه ناوگان حامل ترانزیت خروجی و ورود ۲۵ هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی بیشترین عملکرد را در این خصوص‌داشته است و پایانه مرزی با سرو با ۱۱۰ هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی خروجی و ۳۵۰۰ دستگاه ناوگان ترانزیتی ورودی و همچنین تمرچین با ۲۱۷۰ خروج و ۲۳۷۷ ورود در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: ۶۸.۴ درصد واردات جاده‌ای و ۲۶.۴۶ درصد از صادرات جاده‌ای کشور از طریق پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی انجام می‌گیرد که تعداد کامیون‌های ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی در مجموع عدد ۴۵۳۱۲۸ را نشان می‌دهد و نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

جابجایی ۸۳۱ هزار تن کالای اساسی از مبدا بندر امام خمینی (ره) به آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از حمل ۸۳ هزار تن کالای اساسی از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی در سال گذشته خبر داد و افزود: در راستای یکی از وظایف این اداره کل جهت خدمت رسانی به مردم استان و تأمین کالاهای اساسی، با استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل بخش‌های دولتی و خصوصی ۸۳۱ هزار تن کالای اساسی در سال گذشته از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی حمل شد.

وی گفت این مقدار کالای اساسی در قالب ۴۵ هزار سفر و اعزام ۱۰۶۲۲ دستگاه ناوگان باری به بندر امام خمینی (ره) انجام گرفت که بی شک در این بین نقش بزرگ رانندگان بخش حمل و نقل باری در بسیج تأمین کالاهای اساسی استان قابل ستایش و تقدیر است.

آرامون ادامه داد: تأمین کالای اساسی و مایحتاج مردم استان و نیز تأمین نهاده‌های دامی از مبدا بنادر جنوب بدون وقفه ادامه خواهد داشت و تمام تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدن به این هدف است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138419

مهمترین اخبار ایران و جهان: