نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 11:01

راه‌اندازی مرکز پیوند قلب کرمانشاه در سال‌جاری

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی مرکز پیوند قلب کرمانشاه در سال‌جاری خبر داد.

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کرمانشاه یکی بهترین استان‌ها در حوزه پیوند اعضا بوده که هم اکنون علاوه بر فعالیت در پیوند مغز استخوان در پیوند کلیه و قلب نیز جز استان‌های نمونه و پیشران است.

وی با تاکید بر اینکه بخش پیوند مغز استخوان در استان کرمانشاه با تغییراتی در مکان نگهداری بیماران همراه شده، افزود: با توجه به اینکه بیماران این بخش نیاز جدی به مراقبت و ایزوله شدن به مدت طولانی دارند این بخش که پیش‌تر در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه مستقر بود به دلیل کمبود فضای مناسب تغییر کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: مرکز پیوند مغز استخوان در استان کرمانشاه هم اکنون به بیمارستان گلستان با ۱۴ واحد ایزوله به صورت مجزا و مجهز منتقل شده است.

محمدی در ادامه اشاره‌ای به راه‌اندازی بخش پیوند مغز استخوان اطفال کرد و گفت: به دلیل فراهم آمدن مکان مناسب برای پیوند مغز استخوان به زودی بخش اطفال نیز راه‌اندازی خواهد شد و با راه اندازی مرکز پیوند مغز استخوان اطفال استان کرمانشاه در کشور جز پنج استان پیشرو قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تلاش و پیگیری‌های انجام شده برای راه‌اندازی مرکز پیوند قلب استان کرمانشاه با فراهم آوردن امکانات مورد نیاز و تأمین فوق تخصص یا فلوشیپ بازتوانی قلب در سال جاری در بیمارستان امام علی (ع) راه‌اندازی و آماده به کار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود به کمبود پزشک متخصص در استان کرمانشاه اشاره کرد و تاکید کرد: بر همین اساس اغلب در مطب پزشکان متخصص به ویژه متخصصان با سابقه شاهد ازدحام جمعیت تا دیر وقت هستیم.

محمدی مطرح کرد: یکی دیگر از مشکلات ازدحام جمعیت در مطب پزشکان متخصص مراجعه بیماران حتی برای یک سر درد ساده به متخصصان است این درحالیست که سایر کشورهای پیشران در پزشکی با اجرای طرح پزشک خانواده از این مشکلات جلوگیری می‌کنند.

وی به لزوم اجرای طرح پزشک خانواده تاکید کرد و افزود: با اجرای این طرح در صورت بروز بیماری افراد بدون تجویز و تأیید پزشک خانواده خود به متخصصان مراجعه نمی‌کنند که مقرر شده این طرح از شهریورماه در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرایی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154863

مهمترین اخبار ایران و جهان: