نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 10:21

متولیان فرهنگی در کاهش طلاق آستین بالا بزنند

اردبیل- استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: متولیان فرهنگی در استان اردبیل باید به کاهش آمار طلاق آستین بالا زده و همتی راستین داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین نوری شامگاه شنبه در مسجد امام حسین (ع) اردبیل و در جمع مؤمنان روزه‌دار اظهار کرد: مسجد قلب تپنده و قطب فرهنگی محلات و مناطق شهری و روستایی ما باشد و شایسته است در جذب نوجوانان و جوانان به فضای مسجد تلاشی جدی و مؤثر انجام شود.

وی تصریح کرد: به جای دفع باید راهکار جذب در حوزه مساجد مورد توجه هیئت امنا و ریش سفیدان قرار گرفته تا شاهد حضور پررنگ نوجوانان و جوانان در مساجد باشیم که زمینه تربیتی آنها در فضای معنوی مسجد شکل می‌گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل به آمار بالای طلاق در استان به عنوان یک فاجعه تأسف‌انگیز اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر ثبت طلاق روند فزاینده‌ای پیدا کرده و شایسته است متولیان فرهنگی برای مهار آمار فزاینده طلاق آستین بالا زده و برنامه‌ریزی دقیقی را داشته باشند.

حجت‌الاسلام نوری افزود: متأسفانه کار فرهنگی تنها محدود به توسعه فضای ساختمانی و ابنیه نیست بلکه شایسته است رویکردهای نرم‌افزاری و کاربردی در حوزه فرهنگی مورد توجه قرار گرفته تا شاهد آمار نابهنجاری‌ها به ویژه طلاق در جامعه نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عمران و آبادانی شهرهای ما به ساختمان‌های بلند مرتبه و شیک نیست بلکه عمران و آبادانی شهرها به تقویت مبانی ایمانی، معرفتی و فرهنگی است و ضروری است تا در کنار تلاش آحاد جامعه، متولیان فرهنگی نیز در این حوزه ورود پیدا کنند.

حجت‌الاسلام نوری با تبیین عوامل تحکیم خانواده اضافه کرد: خداوند متعال در این عالم همه مخلوقات را نر و ماده و زوج خلق کرده و قطعاً در این بین مردان و زنان می‌توانند آرامش‌بخش زندگی یکدیگر در فضای خانه باشند.

وی ضرورت تقویت حس تقدیر و قدردانی را در بین زوجین یادآور شد و بیان کرد: این امر خود به تحکیم نظام خانواده کمک کرده و به کاهش آمار طلاق، خیانت و اختلاف‌ها کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام نوری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: زن و مرد باید حامی یکدیگر باشند که نمونه اعلای این همدلی در منزل حضرت خدیجه (س) و نبی مکرم اسلام و همچنین حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) بودند که همواره با مهر، صداقت و مهربانی در کنار هم زندگی کردند.

وی دوری از تجملات و توجه به زندگی ساده همراه با مؤلفه‌های صداقت و مهربانی را به زوجین توصیه کرد و گفت: شایسته است زوجین برای پرهیز از هرگونه دروغ، خیانت و مخالفت، روش اعتدال را در زندگی در پیش گرفته و اجازه ندهند تا مؤلفه‌های ارزشی زندگی زیر سوال برود.

این استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل تصریح کرد: شایسته است زوجین در کنار تقویت روابط با خانواده‌های همدیگر، توجهی به صله رحم داشته و زمینه احترام متقابل را به وجود آورند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1152519

مهمترین اخبار ایران و جهان: