نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 11:00

بازدید بیش از ۱۶۹ هزار نفر از جاذبه‌های باشت

فرماندار باشت گفت: در تعطیلات نوروزی امسال ۱۶۹هزار و ۷۵۳ نفر از جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و تفریحی این شهرستان دیدن کردند.

نادرگرامی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: باشت در فصل بهار با وحود جاذبه های طبیعی بسیار دیدنی است و مسافران و گردشگران با وحود طبیعت زیبا این شهرستان را برای مسافرت های نوروزی خود انتخاب می کنند.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال ۱۶۹ هزار و ۷۵۳ نفر از جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و تفریحی این شهرستان دیدن کردند.

فرماندار باشت با اشاره به اینکه این میزان بازدید نوروزی از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال بوده، تصریح کرد: از این تعداد ۲۷ هزار و ۷۸۳ نفر در مراکز اقامتی باشت اسکان داده شده اند.

گرامی عنوان کرد: این تعداد مسافر نوروزی در هتل ها، اقامتگاه های سنتی، مجتمع های گردشگری، مهمان پذیرها، خانه های مسافر، در کمپ کانکس و چادرهای مسافرتی و مراکز وابسته به آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

فرماندار باشت خاطرنشان کرد: جا دارد از زحمات دست اندرکاران و دستگاه های اجرایی در این ایام تقدیر و تشکر کرد.

رحیم خردمند رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  باشت گفت: از آمار بازدید کننده و گردشگران در باشت افزون بر ۳۲ هزار و ۹۳۰ نفر از جاذبه های تاربخی، ۱۲۷ هزارو ۷۹۸نفر از جاذبه های طبیعی و ۹ هزارو ۲۵ نفر از اماکن مذهبی بازدید کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشت بیان کرد: مناطق رود رونه،کلگه امیرشیخی،شلال دون،پشت کوه، منطقه عنا و امام زادگان سیدمحمدع ، سید فخرالدین احمد ع پر بازدیدترین جاذبه های این شهرستان در تعطیلات نوروز امسال بوده اند.

وی افزود: در تعطیلات نوروز امسال ستاد سفرهای نوروزی این شهرستان با تلاش های شبانه روز بر روند ارائه خدمات به مسافران نظارت داشته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشت ادامه داد: باشت دارای بناهای تاریخی ارزشمندی بوده و همه ساله محل اسکان موقت گردشگران متعددی از نقاط مختلف کشور است.

خردمند اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروزی ۲۹ مورد بازدیدهای نظارتی بر اماکن اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی در تعطیلات نوروز امسال صورت گرفته است.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124663

مهمترین اخبار ایران و جهان: