نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 21:45

بهار پر بار ۱۴۰۲ در جاده‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع عملیات اجرایی برای ارتقاء رویه آسفالتی محور «خمین - اراک» خبر داد.

مهرداد جهانی در گفتگو با خبرنگار فارس در اراک از آغاز عملیات اجرایی برای لکه گیری و روکش آسفالت محور خمین به اراک خبر داد و افزود: این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به عبور از زمستان سخت و فعالیتهای مختلف در اجرای طرح راهداری زمستانی و همسو با آن تلاش های بعمل آمده برای ارتقاء ایمنی راه‌ها برای تسهیل سفرهای نوروزی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی بعمل آمده، به محض مساعد شدن شرایط جوی و دمای مناسب برای اجرای آسفالت، عملیات اجرایی لازم جهت ارتقای رویه آسفالتی راه‌های استان شروع شده است که پروژه لکه گیری و روکش آسفالت محور «خمین - اراک» یکی از آنها است.

جهانی ادامه داد: خمین از جمله شهرستان هایی است که از نظر شرایط جغرافیایی و به علت نبود سایر مدل های حمل و نقلی اعم از ریلی و هوایی، دارای راه‌های بسیار پر رفت و آمد می‌باشد که به همین دلیل ایمن سازی و بهسازی راه ارتباطی این شهرستان با مرکز استان یکی از مهم‌ترین اهداف این اداره کل به شمار می رود، که به همین منظور کارگاه جاده‌ای برای عملیات لکه گیری هندسی، اجرای ماسه آسفالت و روکش آسفالت فعال شده و اقدامات اجرایی توسط پیمانکار مربوطه درحال اجرا می‌باشد.

وی یادآور شد: برای افزایش ضریب ایمنی در محور خمین به اراک، اقدامات دیگری مانند تعویض گاردریل های آسیب دیده، رفع افتادگی شانه خاکی راه، تعمیر روشنایی طولی و... نیز انجام شده است که امیدواریم با بهسازی و روکش آسفالت این محور بستری مناسب برای تردد کاربران جاده‌ای ایجاد شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: بزودی طرح‌های مختلف دیگری نیز در عرصه ساخت راه‌های روستایی، بهسازی خرابی رویه آسفالتی راه‌ها، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح و افزایش ضریب ایمنی راه‌ها شروع خواهد شد تا کاربران جاده‌ای بویژه هم استانی های عزیز در عبور از محورهای مواصلاتی از آرامش لازم برخوردار شوند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128163

مهمترین اخبار ایران و جهان: