نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 16:19

جشن بزرگ روزه اولی‌های سمنان برگزار شد/افطار با طعم معنویت

سمنان- جشن بزرگ روزه اولی‌ها با حضور دختران نوجوان سمنانی که به تازگی به سن تکلیف رسیده‌اند، در فضایی معنوی با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشن بزرگ روزه اولی‌های سمنانی با حضور جمعی از دختران تازه به سن تکلیف رسیده در سمنان همزمان با میلاد با سعادت کریم اهل بیت (ع) و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و جمعی از مسئولان شهری و استانی برگزار شد.

سید کریم محمدی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان درباره این مراسم با بیان اینکه جمعی از دختران سمنانی در سن تکلیف خود، نخستین روزه داری در بهار قرآن را جشن گرفتند، به خبرنگار مهر، گفت: اقامه نماز جماعت و برنامه‌های جذاب، شاد و متنوع از جمله اجرای سرود، موسیقی و استند آپ کمدی از جمله بخش‌های این مراسم بود.

وی با بیان اینکه این مراسم برای تشویق نوجوان‌هایی که بار اول بود روزه می‌گرفتند، اجرا شد تا این قشر از جامعه برای انجام کارهای معنوی، به خصوص روزه، تشویق و ترغیب شوند، بیان کرد: در حاشیه مراسم افطاری به روزه اولی‌ها هدیه‌ای نیز داده شد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در پایان خاطر نشان کرد: این مراسم در راستای تشویق «دخترانِ روزه اولی»، ایجاد انگیزه در نوجوانان روزه‌دار، قدردانی از روزه اولی‌ها و تقویت روحیه دینی آن‌ها و به منظور ثبت لحظات ناب و ماندگار در کنار خانواده‌هایشان برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1135763

مهمترین اخبار ایران و جهان: