نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 20:29

بانک‌های عامل اردبیل به تعهدات پرداخت تسهیلات حوزه مسکن عمل کنند

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل در قالب طرح نهضت ملی مسکن باید به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات به شایستگی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی مدیران عامل بانک‌های ارائه‌کننده تسهیلات مسکن در اردبیل اظهار کرد: قرار است در ۲ سال آینده با سرعت بیشتر فرآیند ساخت واحدهای مسکونی را شاهد باشیم تا در پایان دولت سیزدهم بخش عظیمی از واحدهای مسکونی احداثی تکمیل و تحویل شود.

وی تصریح کرد: بانک‌های عامل در سال جدید باید کم‌کاری گذشته خود را جبران کنند تا با پرداخت تسهیلات به صاحبان واحدهای مسکونی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان در اردبیل و ۳۰۰ میلیون تومان در سایر شهرها، به ساخت این واحدها در کنار آورده اشخاص کمک کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: راه و شهرسازی نیز قرار شد تا بر اساس اولویت ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن در اردبیل و ساخت واحدهای مسکونی خودمالکی در سایر شهرستان‌ها پرداخت تسهیلات از بانک‌های عامل را پیگیری کرده و با هماهنگی بیشتر این فرآیند تسهیل شود.

میرجعفریان افزود: ۱۹ هزار متقاضی در اولویت پرداخت تسهیلات بانک‌های عامل در قالب طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفتند که ما نیز تلاشمان بر این است تا از طریق منابع ملی به این مبالغ بیفزاییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گلایه متقاضیان از پرداخت مبلغ اولیه در ۲ قسط ۴۰ میلیون تومانی است که به نظر می‌رسد راه و شهرسازی با توجه به اولویت ساخت برای دریافت این مبالغ فرصت بیشتری را ارائه کند.

میرجعفریان اضافه کرد: امیدواریم با تسهیل شرایط در ساخت واحدهای مسکونی در این طرح بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرده و برای افراد فاقد سرپناه و متقاضی مسکن واحدهای مسکونی مناسبی را تهیه و ارائه کرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: در شهر اردبیل زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح تأمین شده و عملیات زیرسازی در این مجموعه‌ها آغاز شده که ادارات آب و فاضلاب، برق، مخابرات و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در این زمینه باید یاریگر باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130019

مهمترین اخبار ایران و جهان: