نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 17:47

سوم خرداد سالروز سند اراده های ملت ایران و درخشش روحیه جهاد و شهادت طلبی است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: سوم خرداد سالروز سند اراده های ملت ایران و درخشش روحیه جهاد و شهادت طلبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در جمع مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان مرکزی اظهار داشت: بسیج تفکری دینی، اسلامی و انقلابی و تنها تشکیلاتی است که متعلق به انقلاب و مردم و شاکله آن با جهاد، ایثارگری، شجاعت و غیرت بنا شده و بسیج در افقی پهناور به سمت قله های بلند حرکت می کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: در طول انقلاب اسلامی بسیج در همه میدان ها نقش آفرینی فعالانه داشته و علاوه بر اینکه الگوهای موفق ارائه کرده توانسته کارآمدی این تفکر نجات بخش را به رخ بکشاند.

وی با بیان اینکه بسیج فرمول گذر انقلاب از سختی ها و نمایانگر تمام ارزش های انقلابی است،گفت: بسیج دانشجویی یکی از ارزنده ترین یادگارهای حضرت امام(ره) است و امروز در شرایط جنگ ترکیبی دشمنان، دانشجویان بسیجی به عنوان موتور محرک کشور نقش مهمی در خنثی سازی توطئه های دشمنان دارند.

سردار کریمی افزود: امروز دانشجویان بسیجی علاوه بر اینکه بیرق جهاد علمی و فرهنگی در دانشگاه را در دست دارند در میدان های تبیین و امیدآفرینی گام برمی دارند و لذا جهاد علمی، جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی رسالت مهم دانشجویان بسیجی است.

وی کادر سازی برای انقلاب اسلامی را از دیگر رسالت های بسیج دانشجویی خواند و افزود: بسیج دانشجویی با توانمند سازی و عمق بخشی به فعالیت های دانشگاهی در این راستا گام بردارد و ترویج فرهنگ بسیجی و تبیین کارآمدی آن در محیط های دانشگاهی مورد توجه باشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تأکید کرد: به برکت تفکر بسیج و وجود جوانانی غیرتمند و انقلابی در کشور ملت ایران در عرصه های مختلف توانسته قله های بلند پیشرفت را طی کند و از قدرت های پوشالی هراسی نداشته باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای عملیات بیت المقدس بیان کرد: فرا رسیدن یوم الله سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان یکی از حماسه های هویت ساز، نماد غیرت و حمیّت ملی در تاریخ انقلاب همواره می درخشد.

سردار کریمی افزود: فتح خرمشهر فراتر از یک پیروزی بلکه به عنوان یک معجزه الهی بود و سوم خرداد سالروز سند اراده ها و همت های بلند ملت ایران و درخشش روحیه جهاد و شهادت طلبی است.

وی خاطر نشان کرد: خرمشهرهای پیش رو را باید فتح کرد و دانشجویان نقش مهمی در این میدان دارند و قطعا فتح خرمشهرهای پیش رو با نگاه به داشته ها و ظرفیت های داخلی و داشتن جوانانی با انگیزه و فعال محقق خواهد شد و قطعا در پرتو جریان آزادسازی خرمشهر می توان آزادی خرمشهرهای جدید و سرنوشت ساز دیگری رقم زد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1236143

مهمترین اخبار ایران و جهان: