نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 03:40

فشار دولت آمریکا برای افزایش بودجه مقابله با چین

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در تشریح سیاست واشنگتن در قبال چین به نمایندگان مجلس سنا هشدار داد که کاهش بودجه نظامی باعث تضعیف توانایی واشنگتن در رقابت با چین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر دفاع آمریکا در جلسه توجیهی در حضور نمایندگان مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که موفقیت روسیه در اوکراین، چین را برای حمله به تایوان تشویق می‌کند و سایر کشورها را نیز به انجام اقدامی مشابه ترغیب خواهد کرد.

رویترز بامداد چهارشنبه گزارش دادند که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در تشریح سیاست واشنگتن در قبال چین به نمایندگان مجلس سنا هشدار داد که کاهش بودجه نظامی باعث تضعیف توانایی واشنگتن در رقابت با چین خواهد شد.

لوید آستین گفته است که واشنگتن به زودی کمک‌های بیشتری به تایوان ارائه خواهد کرد.

وی افزود که موفقیت روسیه در اوکراین، چین را برای حمله به تایوان تشویق می‌کند و سایر کشورها را به انجام کاری مشابه تشویق می‌کند.

سه مقام دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای تشریح سیاست واشنگتن در قبال چین به مجلس سنا ایالات متحده رفته و هشدار داده‌اند که کاهش بودجه این کشور باعث تضعیف توانایی آمریکا برای رقابت با پکن می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا نیز در این نشست گفته است: «چین چالش ژئوپولیتیک برای ما ایجاد می‌کند و ما در پی مهار پکن نیستیم.»

به گزارش رویترز، لوید آستین این اظهارات را روز سه‌شنبه، ۱۶ می، در نشست استماعیه مجلس سنا ایالات متحده که درباره بودجه درخواستی دولت بایدن و روابط چین و آمریکا برگزار شده بود، مطرح کرده‌اند.

لوید آستین با اشاره به مساله تایوان که چین آن را بخشی از خاک خود می‌داند، گفته است که واشنگتن به‌زودی کمک‌های نظامی «قابل توجهی» در اختیار این جزیره قرار خواهد داد.

حضور همزمان وزیران کابینه آمریکا در جلسات استماعیه آن کشور امری نادر است. این جلسه در حالی برگزار شد که دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا، دولت چین را بزرگترین تهدید پیش روی واشنگتن می‌دانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1217187

مهمترین اخبار ایران و جهان: